Avatar billede cummings Nybegynder
02. oktober 2006 - 07:38 Der er 1 kommentar

mod_rewrite begynderhjælp

Hejsa,

Ja så fik jeg bevæget mig udi at skulle lege med mod_rewrite, men det lykkedes ikke helt så godt for mig :-(
Hvis jeg har en url:
http://www.mysite.dk/da/foo/bar/php

Hvordan kan jeg så via mod_rewrite til faktisk at vise:www.mysite.dk/foo.php?1=da&2=bar&3=php

Jeg har selv prøver med følgende:
RewriteRule ^/en/*([a-z]*)/*([a-z]*)/*([a-z]*)/*$ $1.php?l=en&s=$1&t=$2&p=$3

Og flere variationer deraf, men serveren siger hele tiden:
Bad Request
Your browser sent a request that this server could not understand.

Er der nogen som kan kaste lidt lys over det for mig ?

PFH TAK
Avatar billede fixxxer Nybegynder
05. oktober 2006 - 08:45 #1
Prøv at smide en RewriteCond på før din RewriteRule.

Fx at den henviste fil ikke findes:

RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-F
RewriteRule ^/en/*([a-z]*)/*([a-z]*)/*([a-z]*)/*$ $1.php?l=en&s=$1&t=$2&p=$3

Jeg har dog ikke testet din regel da jeg ikke er den store reg expr. haj