Avatar billede perav Nybegynder
01. oktober 2006 - 23:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjæl til opsætning af netværk med evt 2 routere

Jeg skal for en ven opsætte et netværk. Han vil ikke benytte trådløs overhovedet.
I det værelse i huset hvor internet kommer ind er der 2 pc'er og i den anden ende af huset (30 m) er der et værelse med 2 pc'er samt en netværksprinter (den ene af disse pcer'er agerer server).
Han vil kun have ét kabel imellem disse 2 værelser. Jeg forestiller mig 2 routere (et i hvert værelse) forbundet med et netværkskabel. Skulle dette være noget problem eller har i et andet forslag?
Næsten alle maskiner kører WinXP på nær serveren som kører Win2000.
Avatar billede perav Nybegynder
02. oktober 2006 - 00:01 #1
Det kan tilføjes at alle pc'er skal kunne se hinanden.
Avatar billede michaels102 Nybegynder
02. oktober 2006 - 05:20 #2
Der er ingen grund til at bruge 2 router. jeg ville måske bruge 2 switche, så det
vil kommer til at se sådan her ud....

ISP ---> Router ---> patch kabel fra en af router's 4 porte, ned til det andet værelse ---> og så ind i en 4 ports switch ---> og så til slut 3 patch kabler fra
de 3 ledig porte. En til alm. pc, en til server, og den sidste til printeren. Så skulle alle de maskiner der er på router og switchen snakke sammen.
Avatar billede perav Nybegynder
02. oktober 2006 - 10:46 #3
Nu ligger landet faktisk sådan at han har en 24 ports switch liggende og han har faktisk også en 4 ports router, så i pricippet kan jeg enten købe en router med 8 porte i stedet for den router som han har eller købe en ekstra switch til det første værelse.
ISP --->Router--->patch kabel-->24 ports switch (til det vær. der ligger længst væk).
ISP --->Router--->patch kabel-->evt. 4 ports switch(til første vær.)
Avatar billede perav Nybegynder
04. oktober 2006 - 14:52 #4
Jeg har anskaffet en 8 ports router som vi så tilslutter til 24 ports switch i andet værelse, nu spiller det.
ISP--->8 ports Router--->24 ports Switch
Kom med et svar så du kan få dine point :-)
Avatar billede michaels102 Nybegynder
05. oktober 2006 - 01:52 #5
Glad for at kunne hjælpe