Avatar billede websurfer11 Novice
01. oktober 2006 - 10:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

WindowsXP slutter opstart af med åben mappe

Windows XP slutter opstart af med åben mappe? - hvad mon det skyldes. Jeg har forsøgt at gendanne til før problemet opstod - men Windows siger, at der ikke kan gendannes, for der er ikke skæt sysstemændringer siden dette punkt.
Avatar billede haverslev Novice
01. oktober 2006 - 10:49 #1
Kører du med planlagte opgaver og måske derved sat den til at åbne en mappe ved opstart?

Klik på start > tilbehør > systemværktøjer > planlagte opgaver
Der vil så stå div. opgaver der er planlagt, prøv og se om den optræder der.
Avatar billede websurfer11 Novice
01. oktober 2006 - 11:14 #2
nej - der er ingenting.
Avatar billede websurfer11 Novice
01. oktober 2006 - 11:16 #3
jeg prøver lige at lave en totalscanning for virus. Det vil nok tage en rum tid.
Avatar billede websurfer11 Novice
01. oktober 2006 - 12:57 #4
Total-virusscanning af hele hd - viste INGEN VIRUS FUNDET.
Avatar billede haverslev Novice
01. oktober 2006 - 13:19 #5
Er det kommet pludselig ?
Har du installeret nogle programmer eller lavet andre ændringer, hvorefter den kom ?

Prøv at hente programmet HiJackThis, installer det, kør en scan, gem loggen i en nyoprettet mappe. DU MÅ IKKE SLETTE NOGET SELV.
Kopier hele loggen fra HJT og læg den herind - en "log" ekspert vil så kigge på den og sige hvad du skal gøre.

http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe
Avatar billede websurfer11 Novice
01. oktober 2006 - 13:31 #6
hermed logfilen, som beskrevet:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:30:24, on 01-10-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Executive Software\Diskeeper Home Edition\DKService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
C:\PROGRA~1\Ontrack\Fix-It\mxtask.exe
c:\programmer\mcafee.com\agent\mcdetect.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mctskshd.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Programmer\Compaq\Compaq EAB Software\cpqek.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Programmer\McAfee.com\VSO\mcvsshld.exe
C:\Programmer\McAfee.com\VSO\oasclnt.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsescn.exe
C:\WINDOWS\system32\devldr32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Nikon\NkView4\NkVwMon.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Jørgen.CHIEFTEC\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jobindex.dk/nyheder.shtml
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.danielsen.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {259F616C-A300-44F5-B04A-ED001A26C85C} - (no file)
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {0BF43445-2F28-4351-9252-17FE6E806AA0} - (no file)
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655} - c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsshl.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [cpqek] C:\Programmer\Compaq\Compaq EAB Software\cpqek.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKLM\..\Run: [VirusScan Online] C:\Programmer\McAfee.com\VSO\mcvsshld.exe
O4 - HKLM\..\Run: [OASClnt] C:\Programmer\McAfee.com\VSO\oasclnt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\McUpdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [FLMOFFICE4DMOUSE] C:\Programmer\\
O4 - HKLM\..\Run: [smapp] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VSOCheckTask] "C:\PROGRA~1\McAfee.com\VSO\mcmnhdlr.exe" /checktask
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [LogitechSoftwareUpdate] C:\Programmer\Logitech\Video\ManifestEngine.exe boot
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.0.720.3640\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: EPSON Status Monitor 3 Environment Check 2.lnk = C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\E_SRCV02.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: NkVwMon.exe.lnk = C:\Programmer\Nikon\NkView4\NkVwMon.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Locate Spot on Map by GPS - C:\Programmer\Opanda\IExif 2.25\IExifMap.htm
O8 - Extra context menu item: View Exif/GPS/IPTC with IExif - C:\Programmer\Opanda\IExif 2.25\IExifCom.htm
O8 - Extra context menu item: Åbn billede i &Microsoft PhotoDraw - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office\1030\phdintl.dll/phdContext.htm
O15 - Trusted Zone: *.192.168.0.36
O15 - Trusted Zone: *.192.168.0.37
O15 - Trusted IP range: 192.168.1.36
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=36467&clcid=0x409
O16 - DPF: {4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21} (McAfee.com Operating System Class) - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcinsctl/4,0,0,101/mcinsctl.cab
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} - http://software-dl.real.com/028d2a69c1a7ed27f920/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {E87F6C8E-16C0-11D3-BEF7-009027438003} (Persits Software XUpload) - http://photo2day.com/XUpload.ocx
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Diskeeper - Executive Software International, Inc. - C:\Programmer\Executive Software\Diskeeper Home Edition\DKService.exe
O23 - Service: EPSON Printer Status Agent2 (EPSONStatusAgent2) - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
O23 - Service: Fix-It Task Manager - Ontrack Data International - C:\PROGRA~1\Ontrack\Fix-It\mxtask.exe
O23 - Service: McAfee WSC Integration (McDetect.exe) - McAfee, Inc - c:\programmer\mcafee.com\agent\mcdetect.exe
O23 - Service: McAfee.com McShield (McShield) - McAfee Inc. - c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
O23 - Service: McAfee Task Scheduler (McTskshd.exe) - McAfee, Inc - c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mctskshd.exe
O23 - Service: McAfee SecurityCenter Update Manager (mcupdmgr.exe) - McAfee, Inc - C:\PROGRA~1\McAfee.com\Agent\mcupdmgr.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
Avatar billede websurfer11 Novice
01. oktober 2006 - 13:36 #7
Det er noget der er kommet for ca en uges tid siden. jeg mener ikke at jeg har installeret noget. Dog har jeg skiftet antivirus system for ca 1½ uge siden fra AVG Antivirus til McAfee.
Computeren opfører sig som ved genstart efter installation af et program m. krav om genstar, hvor computeren så husker hvilke mapper var åbne inden genstart.
Avatar billede haverslev Novice
01. oktober 2006 - 17:07 #8
Der er ikke noget alvorligt i den log, hvis du kender de her IP adresser ?
O15 - Trusted Zone: *.192.168.0.36
O15 - Trusted Zone: *.192.168.0.37
O15 - Trusted IP range: 192.168.1.36

Eller Kør en hijackthis og fix disse linier:
O2 - BHO: (no name) - {259F616C-A300-44F5-B04A-ED001A26C85C} - (no file)
O3 - Toolbar: (no name) - {0BF43445-2F28-4351-9252-17FE6E806AA0} - (no file)

Og du har slettet hele AVG, incl. evt. de filer der er sat i karantæne.
Hvilke(n) mapper vil den have åbnet ?
Avatar billede donnydipp Nybegynder
01. oktober 2006 - 17:22 #9
kender du til msconfig ? hvis ja ... prøv at slå alle autoopstartsprogrammer fra, og se hvad der sker ...
Avatar billede haverslev Novice
01. oktober 2006 - 17:28 #10
donnydipp >er du sikker på atdit svar fjerner problemet eller?
Avatar billede websurfer11 Novice
01. oktober 2006 - 18:29 #11
Jeg har forsøgt alle nævnte forskellige muligheder uden resultat.
Jeg har nu genetableret mit C-drev ud fra en ghost-fil fra medio september. Inden da tog jeg backup af datafiler og lagt dem tilbage igen.
Det løser selvfølgelig mit problem - men den virkelige årsag til beskrevne problem fandt jeg altså aldrig.