Avatar billede faxekondi Nybegynder
30. september 2006 - 14:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Parameter har ingen standard værdi?

Hej alle

Jeg er ved at lave et online booking system hvor jeg pt. gemmer de indtastede data i cache og vil hente dem ud igen når jeg skal gemme en booking men jeg får fejlen "Parameter @UserId har ingen standard værdi" nogen der kan hjælpe? Det ser ikke ud til mine OleDbParametre har en værdi når jeg kalder min insert selvom værdien er sat ved page_load og de vises fint i de labels jeg viser inden jeg trykker på en knap "Gem aftale" og kalder insert metoden.

--Koden er her--
public partial class _Default : System.Web.UI.Page
{
    DateTime cacheSelectedDate;
    String  cacheUserId;
    String  cacheLengthId;
    String  cacheTimeId;

    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        if (!Page.IsPostBack)
        {
            cacheLengthId    = Cache.Get("parmLengthId").ToString();
            cacheTimeId      = Cache.Get("parmTimeId").ToString();
            cacheSelectedDate = (DateTime)Cache.Get("parmSelectedDate");
            cacheSelectedDate = cacheSelectedDate.AddHours(System.Double.Parse(cacheTimeId.ToString()));
            cacheUserId      = "2";

            LabelDate.Text = cacheSelectedDate.ToString();
            LabelTime.Text = cacheTimeId.ToString();
            LabelLength.Text = cacheLengthId.ToString();
            LabelUser.Text = cacheUserId.ToString();
        }

    protected void InsertAppointment(object sender, EventArgs e)
    {
        //Add the event to the database
        OleDbConnection insertConn    = null;
        OleDbCommand    insertCommand = null;
        OleDbParameter  parmUserId    = new OleDbParameter("@UserId", OleDbType.VarChar, 50);
        OleDbParameter  parmDateTime  = new OleDbParameter("@DateTime", OleDbType.DBDate);
        OleDbParameter  parmTimeId    = new OleDbParameter("@TimeId", OleDbType.VarChar, 50);
        OleDbParameter  parmLengthId  = new OleDbParameter("@LengthId", OleDbType.VarChar, 50);

        insertConn    = new OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\\Temp\\WebSites\\Hos Simone - Booking\\App_DB\\booking.mdb");
        insertCommand = new OleDbCommand("Insert into AppointmentTable (UserId, AppointmentDate, TimeId, LengthId) values (@UserId, @AppointmentDate, @TimeId, @LengthId)", insertConn);

        parmUserId.Value  = cacheUserId;
        parmDateTime.Value = cacheSelectedDate;
        parmTimeId.Value  = cacheTimeId;
        parmLengthId.Value = cacheLengthId;

        insertCommand.Parameters.Add(parmUserId);
        insertCommand.Parameters.Add(parmDateTime);
        insertCommand.Parameters.Add(parmTimeId);
        insertCommand.Parameters.Add(parmLengthId);

        insertConn.Open();
        insertCommand.ExecuteNonQuery();
        insertConn.Close();

        Response.Redirect("default.aspx");
    }
Avatar billede faxekondi Nybegynder
30. september 2006 - 15:04 #1
Løste det selv :) Lavede Page_Load om til til at se sådan her ud:
PS: Hvis nogen vil forklare forskellen så er pointene stadig til rådighed.

--Kode her--

    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
            cacheLengthId    = Cache.Get("parmLengthId").ToString();
            cacheTimeId      = Cache.Get("parmTimeId").ToString();
            cacheSelectedDate = (DateTime)Cache.Get("parmSelectedDate");
            cacheSelectedDate = cacheSelectedDate.AddHours(System.Double.Parse(cacheTimeId.ToString()));
            cacheUserId      = "2";
        if (!Page.IsPostBack)
        {
            LabelDate.Text = cacheSelectedDate.ToString();
            LabelTime.Text = cacheTimeId.ToString();
            LabelLength.Text = cacheLengthId.ToString();
            LabelUser.Text = cacheUserId.ToString();
        }
Avatar billede neoman Novice
30. september 2006 - 15:10 #2
Se http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms178472.aspx

Når du trykker på en knap så køres PageLoad altid inden den eventhandler som din knap sætter i gang. Din oprindelige hentning af data fra cache blev kun eksekveret første gang siden kørte- men ej efterfølgende, og ergo var dataene tomme når din Insert-ting kørte.

Du skal fjerne if !page.ispostback simpelthen.

I øvrigt - du er modig at gemme ting i cachen. Tingene der kan jo forsvinde uden at kny, så det mindste man bør gøre er at checke om de faktisk findes der, inden man assigner værder fra cachen :)
Avatar billede faxekondi Nybegynder
30. september 2006 - 15:18 #3
Takker for den gode forklaring er ny i .net så jeg kager lidt rundt i det ind imellem :)
Kan jeg give dig point på en kommentar eller skal du lave et "svar" først?
Avatar billede neoman Novice
30. september 2006 - 15:21 #4
Good luck med det - det er faktisk til at gå til, når man først får lidt styr på begreberne.
Avatar billede faxekondi Nybegynder
30. september 2006 - 15:31 #5
Takker, ja det jo nok ganske normalt med lidt start vanskligheder :)
Avatar billede faxekondi Nybegynder
30. september 2006 - 15:33 #6
Kan ikke acceptere dit svar.. Når jeg trykker på knappen reloader siden bare.. Prøver lige senere idag igen.