Avatar billede tulle Nybegynder
17. maj 2001 - 14:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flytte tekst fra popup vindue

Jeg har to sider startside og popup. Jeg starter med startsiden hvor man trykker på search og popup åbnes. Man kan nu skrive i tekstboksen på popup og trykke på go. Nu skal popup lukkes og indholdet fra tekstboksen skal sendes til startsidens tekstboks.

jeg kan ikke få skrevet teksten over i startsidens tekstboks, hvad gør jeg forkert?

startsiden.asp
<%@ Language=VBScript %>
<HTML>
<HEAD>
<META NAME=\"GENERATOR\" Content=\"Microsoft Visual Studio 6.0\">
</HEAD>
<script language=\"javascript\">
function tekst ()
{
iwin = window.open(\"popup.asp\", \"iwin\", \"status=no, toolbar=no, location=no,menu=no,width=350,height=300\");
}
</script>
<BODY>

<%
Dim strText
strText = Request.Form(\"Text\")
%>

<p><b>Name:<INPUT value=\"<%=strText%>\"></b>
<P><INPUT type=submit value=Search onClick=\"tekst();\"></P>
</BODY>
</HTML>

popup.asp
<%@ Language=VBScript %>
<html>
<head>
<form Method=\"post\" Action=\"Startsiden.asp\" id=\"form1\" name=\"form1\">
</head>
<body>

      <input size=\"35\" name=\"Text\"><br>
      <input type=\"submit\" value=\"go\" id=\"submit1\" name=\"submit1\" onClick=\"window.close();\">

</form>
</body>
</html>
Avatar billede mtas Nybegynder
01. juli 2001 - 22:52 #1
Lav en form som sender til en side elller sammeside og så gemmer den søgeordet i eksempelvis session objekt eller cookies objekt.

Bed den om at lukke og hent så session eller cookies objeket ned på din asp side.

/mtas
Avatar billede moroax Nybegynder
01. august 2001 - 03:54 #2
Din knap i popup\'en skal se sådan ud:

<input type=\"button\" value=\"Vælg\" onClick=\"window.opener.document.thisForm.tekstIT.value=tekstFeltetIPopupVinduet;self.close();\">

og på forsiden skal du have en form som har navnet:  name=\"thisForm\",
ligesom dit tekstfelt også skal have navn eks. name=\"tekstIT\"

Vers\'go

* MoRoax...

Avatar billede tulle Nybegynder
12. december 2002 - 08:02 #3
xx