Avatar billede daviddollas Nybegynder
30. september 2006 - 13:20 Der er 2 kommentarer

threading problem

Imports System
Imports System.Threading
Imports System.IO

Public Class Form1
    Private thread1 As Thread

    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load

    End Sub

    Private Sub sub_1()

        Dim item As String

        For Each item In Directory.GetFiles("c:\windows")
            Label1.Text = (item)

        Next

    End Sub

    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        thread1 = New Thread(AddressOf sub_1)
        thread1.Start()
    End Sub
End Class

---
Fejlen;

Handling på tværs af tråde er ugyldig: Objektet 'Label1' blev åbnet fra en anden tråd end den tråd, det blev oprettet i.

---
teknisk:

System.InvalidOperationException was unhandled
  Message="Handling på tværs af tråde er ugyldig: Objektet 'Label1' blev åbnet fra en anden tråd end den tråd, det blev oprettet i."
  Source="System.Windows.Forms"
  StackTrace:
      ved System.Windows.Forms.Control.get_Handle()
      ved System.Windows.Forms.Control.set_WindowText(String value)
      ved System.Windows.Forms.Control.set_Text(String value)
      ved System.Windows.Forms.Label.set_Text(String value)
      ved WindowsApplication4.Form1.sub_1() i C:\Documents and Settings\David Dollas\Dokumenter\Visual Studio 2005\Projects\WindowsApplication4\WindowsApplication4\Form1.vb:linje 28
      ved System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart_Context(Object state)
      ved System.Threading.ExecutionContext.runTryCode(Object userData)
      ved System.Runtime.CompilerServices.RuntimeHelpers.ExecuteCodeWithGuaranteedCleanup(TryCode code, CleanupCode backoutCode, Object userData)
      ved System.Threading.ExecutionContext.RunInternal(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state)
      ved System.Threading.ExecutionContext.Run(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state)
      ved System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart()

---

Hvad gør jeg ved det ?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. september 2006 - 17:22 #1
.NET 2.0 er blevet lidt strict med win forms og tråde

du bliver nok nødt til at bruge en delegate og Invoke
Avatar billede daviddollas Nybegynder
30. september 2006 - 17:47 #2
Jeg har læst mig til

value = False 'Control.CheckForIllegalCrossThreadCalls
Control.CheckForIllegalCrossThreadCalls = valu