Avatar billede mercutio Nybegynder
29. september 2006 - 21:45 Der er 5 kommentarer

fra object til tekst på html siden

Hej Eksperter.

Jeg læser nogle data fra en xml fil de data lægger jeg i et objekt. Men når jeg nu vil vise de data på selve asp siden hvordan gør jeg så det smartest?
I gamle dage med almindelig asp ville jeg læse ud af objektet på selve asp siden hvor jeg så ville gøre noget lig dette:

<table>
  <% for(..i..){
  <tr>
    <td><% Response.write(objekt.list[i].name) %></td>
    <td><% Response.write(objekt..list[i].fødselsdag) %></td>
  </tr>
  <% for(..j..){
  <tr>
    <td><% Response.write(objekt.list[i].notes[j].value) %></td>
  </tr>
  <% }
  }
%>
</table>
Men hvordan gør jeg det i asp.net
Avatar billede c-sharp Nybegynder
30. september 2006 - 08:21 #1
Prøv om den her artikel ikke kan hjælpe dig: http://www.codeguru.com/Csharp/Csharp/cs_data/xml/article.php/c7183/
Avatar billede stephanryer Nybegynder
30. september 2006 - 13:53 #2
Nu kan du benytte mange forskellige metoder.

En enkelt metode er at placere labels med

<asp:Label id="lblName" runat="server" ></asp:Label>

og så i din code behind, sætte indholdet med lblName.Text = "Navn";

Den metode du selv giver eksempel på virker også, men er, som du selv hentyder, old school.

Der er også muligheder for at benytte databinding, hvor man simpelthen binder nogle grafiske komponenter til en datakilde, som i dit tilfælde ville være en xml-fil.
Avatar billede mercutio Nybegynder
30. september 2006 - 21:16 #3
Hvis jeg benytter databinding kan jeg så sætte op at den skal gennemløbe en arraylist i mit object og for hver object i listen skal den gennemløbe nogle lister og skriver overskrifter osv for hver object i hovedlisten?
Avatar billede stephanryer Nybegynder
30. september 2006 - 21:19 #4
Det tror jeg ikke. Men skal ikke kunne sige det. Er ikke så meget inde i databinding på objects.
Avatar billede c-sharp Nybegynder
30. september 2006 - 21:59 #5
Så kan du evt. bruge Nested Repeater. http://www.mostlylucid.co.uk/articles/nestedrepeaters.htm