Avatar billede creationzone Nybegynder
29. september 2006 - 19:46 Der er 3 kommentarer

Problem med window.opener

Hejsa

Jeg har nu siddet et par timer med et problem, og jeg kan bare ikke få det til at virke.

Mit problem er at jeg har en side som skal gøre 2 ting.
1) Åben et pop-up vindue
2) Send brugeren videre til en anden side

Meningen er så at pop-up vinduet kan bruges som en slags "controller" på den side man bliver sendt videre til. Den skal altså fx kunne finde informationer om den side man er på nu, osv.

Mit problem er at jeg ikke kan aflæse nogle attributter i window.opener når man er stillet videre. Fx giver det en fejl hvis jeg siger alert(window.opener.location). Men jeg kan godt sætte window.opener.location uden nogle problemer.

Nogle der ved hvorfor jeg ikke kan tilgå nogle informationer i window.opener? Meningen er at jeg skal have fat i nogle frames som indeholder noget information på den side man bliver viderestillet til.

Jeg sidder med IE 6.0.

Koden jeg har siddet og testet med lige nu er:
window.opener.status = 'KOM NU MAND!!!'
//window.opener.location = 'http://www.google.com'
alert(window.opener.location)

bliver den midterste linje udkommenteret er der ingen problemer, jeg kan godt hente window.opener.location på den side der åbnede vinduet. Men sætter jeg window.opener.location får jeg en fejl når jeg prøver at hente nogle data.

Håber der er nogle skarpe hoveder der kan hjælpe.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. september 2006 - 19:57 #1
Med fornuftige sikkerhedsindstillinger i browsere, kan du ikke fra en side hørende til eet domæne, gøre noget med JS i en side tilhørende et andet domæne.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=define%3AXSS
Avatar billede creationzone Nybegynder
29. september 2006 - 20:07 #2
Vil det sige at det i IE ikke er muligt at få indholdet i en frame fra en side på et andet domæne end ens pop-up?

Er der evt. en sikkerhedsindstilling man kan ændre for at den tillader dette?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. september 2006 - 20:24 #3
Du kan jo prøve at lege med sikkerhedsindstillingerne, men det er ikke noget du burde kunne få andre til, endsige bør opfordre til.