Avatar billede apoltix Nybegynder
29. september 2006 - 16:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Custom "Programmet har udført en ulovlig handling"?

Hej Eksperter.

Kan man gøre så ens program (med vilje) crasher, inde fra en funktion? Fx hvis man klikker på en knap, der kører funktionen, som så får programmet til at crashe og Windows' "Programmet har udført en ulovlig handling" kommer frem?

Jeg sidder i MS Visual C# 2005 Express.

Mvh Christian Rasmussen
Avatar billede nielle Nybegynder
29. september 2006 - 17:22 #1
Normalt når man cracher (med vilje eller ej) fra et .Net program vil man få en exception. Der er meget sjældent, men muligvis ikke umuligt at får Windows' "Programmet har udført en ulovlig handling".

Du kan selv fremprovokere en fejl på denne måde:

        private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            throw new Exception("Crash!");
        }
Avatar billede stephanryer Nybegynder
30. september 2006 - 13:56 #2
Hvis det er til debugging, kan du også skrive tekst sådan her:

Debug.WriteLine("Fejlbesked"); og så se denne debug udskrift ved at gå op i View => Output i VS.
Avatar billede nielle Nybegynder
07. oktober 2006 - 09:30 #3
Hvad med noget respons?
Avatar billede apoltix Nybegynder
07. oktober 2006 - 11:02 #4
Nå ja. Det med exceptions havde jeg prøvet før, uden at give det resultat jeg ville have. Og det med debugging resulterede heller ikke i det, jeg ville have. Ellers tak, men jeg lukker tråden.