Avatar billede torotune Nybegynder
29. september 2006 - 14:30 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Værdier fra .aspx til .html

Hej,

Hvordan kan jeg overføre værdier/text fra en aspx-side og den dens controls til en html-side.

Hvis jeg på min side1.aspx har:

<form runat="server">
  <asp:TextBox ID="TextBox1" runat="server" />
  <asp:RadioButtonList ID="RadioButtonList1" runat="server">
    <asp:ListItem value="1">item1</asp:ListItem>
    <asp:ListItem value="3">item2</asp:ListItem>
  </asp:RadioButtonList>
</form>

- Og så en button med et event hvor jeg har en response.redirect("side2.html")

Og på min side2.html vil jeg gerne samle værdierne op og fylde dem i mine to input fields:

<form action="" method="get" name="GetValues">
  <input name="TextBox1" type="text" value="Værdien fra textbox1" />
  <input name="TextBox2" type="text" value="Værdien fra RadioButtonList1.SelectedItem.Value" />
  </form>

Venlig hilsen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. september 2006 - 14:59 #1
HTML-side? Hvorfor er det ikke en .aspx?

Den eneste måde du kan overføre på er med querystring-parametre, og du skal bruge noget særlig javascript til at få dem ud af querystring igen. Jeg synes du skal overveje om der er andre muligheder.

  response.redirect("side2.html?textbox1=value&textbox2=value2")
Avatar billede torotune Nybegynder
29. september 2006 - 16:03 #2
Hej, det er fordi jeg prøver at forstå hvordan et betalingsmodul fungerer:

Hvis der skal sendes nogle værdier ens indkøbskurv til en SSL-server hvor, efter hvad jeg kan læse, der ligger en html-side hvor kortoplysninger indtastes. Her skal eksempelvist navn på køber, beløb og ordrenummer hentes med fra indkøbskurvens bekræftelsesside som er af aspx..
Avatar billede c-sharp Nybegynder
29. september 2006 - 17:04 #3
Du kan vel lave en ekstra form på din side men nogle hidden html kontoller, du kan så ved hjælp af et java script kopiere dine værdier fra dine asp.net kontroller i den en form over i din html kontroller i den anden form. Til sidst submitter du så din form  med dine html konroller.

eks.
<script type="text/javascript">
    function send()
    {
        document.shop_form.cardnum.value = document.aspnetForm.cardnum_tmp.value;
        document.shop_form.emonth.value = document.aspnetForm.emonth_tmp.value;
        document.shop_form.eyear.value = document.aspnetForm.<%=eyear_tmp.UniqueID %>.value;
        document.shop_form.cvc.value = document.aspnetForm.cvc_tmp.value;
        document.shop_form.submit();
    }
</script>
Avatar billede torotune Nybegynder
01. oktober 2006 - 22:16 #4
Hej - c-sharp, er det den måde det gøres på i praksis ved webshops, eller bruges der querystrings til at overføre værdierne - hvad er sikrest? Jeg mener at have læst at der ikke må ligge JavaScript på de sider som ligger på SSL-serveren, da der er en sikkerhedsrisiko med JavaScripts der evt. kan opfange en kundes kortnummer eller lignende.
Avatar billede c-sharp Nybegynder
02. oktober 2006 - 05:38 #5
Jeg har selv brugt den løsning på nogle web-shops og de er blevet godkendt af PBS. Jeg kan umildbart ikke lige se nogle sikkerhedrisiko i at overføre værdier fra en for til en anden på samme side, men jeg kan tage fejl.
Avatar billede torotune Nybegynder
02. oktober 2006 - 10:03 #6
Okay - men hvordan samler jeg op på ovenstående værdier på en ny side? Kan dette kun gøres via querystrings?
Avatar billede c-sharp Nybegynder
02. oktober 2006 - 10:23 #7
Det at opsamle de værdier du submitter tager betalingsgateway'en sig af.
Avatar billede torotune Nybegynder
02. oktober 2006 - 11:00 #8
Det er fordi den løsning jeg sidder og kigger på bl.a. vil have felterne:

<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="Amount" VALUE="xxxx">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="Ordernumber" VALUE="qqqqq">

på den html-form som ligger på SSL-serveren.

Jeg er så ikke sikker på hvordan man får variablerne Amount og Ordernumber fra den foregående aspx-side over og erstatte xxxx og qqqqq på denne side.
Avatar billede c-sharp Nybegynder
02. oktober 2006 - 11:32 #9
Er det ikke noget med at du skal indkludere din dynamiske side på en sercure HTML side? Du kan evt. se et eksempel og en beskrivelse af hvordan det forgår her: http://aspdemoshop.scannet.dk/.
Avatar billede torotune Nybegynder
03. oktober 2006 - 18:26 #10
Hej igen,

Ja det ser ud til at der bliver inkluderet noget i noget AML?!

Eks.:
    <AML:list name="varer">
    <tr>
        <td>${navn}</td>
        <td align="right">${antal}</td>
        <td align="right">${pris.talformat(',')}</td>
        <td align="right">${liniepris.talformat(',')}</td>

        <input type="hidden" name='vare_<AML:eval expr="${row}+1" />_navn' value="${navn}">
        <input type="hidden" name='vare_<AML:eval expr="${row}+1" />_antal' value="${antal}">
        <input type="hidden" name='vare_<AML:eval expr="${row}+1" />_exmoms' value="${exmoms.talformat(',')}">
        <input type="hidden" name='vare_<AML:eval expr="${row}+1" />_pris' value="${pris.talformat(',')}">
</AML:list>

Er det måden man inkluderer på, og kan det også lade sig gøre med aspx? Eksemplet der er i klassisk ASP.
Avatar billede c-sharp Nybegynder
03. oktober 2006 - 20:50 #11
Den hos Scannet funger ved at du inkludere dine dynamiske sider på 2 html sider ved hjælp af AML

eks.

<!-- Transaction not OK -->
<AML:ifdef name="error">
    <AML:include src="${shopurl}/include/result.asp?id=${id}&state=error&trans=${ordrenr}&checkcode=${checkcode}"/>
</AML:ifdef>

<!-- Transaction OK -->
<AML:ifndef name="error">
    <AML:include src="${shopurl}/include/result.asp?id=${id}&state=ok&trans=${ordrenr}&checkcode=${checkcode}"/>
</AML:ifndef>
Avatar billede torotune Nybegynder
03. oktober 2006 - 21:15 #12
Okay, så det er måden at inkludere det på? Hvordan sættes værdierne så i querystringen når de skrives med {}, altså:

id=${id}

og

trans=${ordrenr}
Avatar billede c-sharp Nybegynder
03. oktober 2006 - 21:23 #13
Det fungere på samme måde som når du normalt sender parameter med til en dynamisk side.

eks.

Response.Redirect "https://pay.scannet.dk/"&strPayID&"/secure/order.htm?id="&OrderID&"&url="&Server.URLEncode(strShopURL)&"&checkcode="&CheckCode&""
Avatar billede torotune Nybegynder
03. oktober 2006 - 22:44 #14
Okay, jeg vil lige prøve det så. Takker mange gange for hjælpen :-)

Læg et svar.
Avatar billede c-sharp Nybegynder
04. oktober 2006 - 05:32 #15
svar
Avatar billede torotune Nybegynder
04. oktober 2006 - 15:37 #16
Værs'go, tak herfra.
Avatar billede c-sharp Nybegynder
04. oktober 2006 - 19:59 #17
Tak for point :-)