Avatar billede rundt_om Nybegynder
29. september 2006 - 09:11 Der er 4 kommentarer

Preload på flv og "on flv end"

Hej!

Jeg har en swf hvori jeg henter en flv-video ind.

Men jeg vil gerne have en preloader, så der loades fx 15% af flv'en inden den begynder at spille. Nogen gode løsninger?

Brugeren skulle samtidig gerne kunne følge med i hvor mange % der er loadet.

Samtidig skal jeg gerne have mulighed for at køre et script, når flv'en er færdig med at spille. Gode løsninger?
Avatar billede _k Nybegynder
29. september 2006 - 09:47 #1
Når du afvikler flv'er simulerer Flash at du streamer filen (også selvom du ikke har en decideret streaming server). Det betyder at det ikke kan betale sig at arbejde med procenter, men i stedet udnytte de metoder der i forvejen ligger i NetConnection og NetStream objekterne.
Og heldigvis er der en metode som hedder setBufferTime(). Igennem den kan du bestemme hvor mange sekunder af flv'en der skal hentes ned og gemmes i bufferen inden afspilningen går igang.

Du finder også nogle event som bliver trickered når NetStreamen havner i en række tilstande (f.eks. når den går i gang, slutter, løber tør for buffer osv)
Du har også muligheden for at lave cue-points, en slags bokmærker, når du konverterer video til flv-formatet i Flash. Med NetStream.onCuePoint kan du så tjekke hvornår du støder ind i disse cue point igen - faktisk ganske praktisk ;)

Med andre ord er du ude i at trykke F1 og nærstudere dokumentationen for NetStream objektet - og bare rolig: Så meget læsning er det heller ikke - og de mest fundamentale elementer er illustreret igennem nogle ok eksempler.

Kører du fast, så fortsæt bare tråden....
Avatar billede rundt_om Nybegynder
29. september 2006 - 23:37 #2
nu har jeg fået kigget lidt på det, og det er da egentlig til at ha med at gøre :)

hvis du smider et svar, så får du lidt point for at animere mig til selv at lære, i stedet for at få løsningen serveret!
Avatar billede _k Nybegynder
01. oktober 2006 - 14:26 #3
Hehe - det skal jo også forestille at være et forum hvor man giver hjælp til selvhjælp ;)

Igen må du bare fortsætte tråden hvis du kører fast eller er i tvivl om noget.
Avatar billede _k Nybegynder
01. oktober 2006 - 14:27 #4
...og det skulle jo så ha' været et svar