Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
28. september 2006 - 22:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kalde funktion onload i fumktion

Simpelt spørgmål
Må/kan jeg kalde en funktion, i selve funktionen således den ved load af siden kalder sig selv ??

<script type="text/javascript" language="javascript">
function toggle_it(prnum){
for(i = 0; i<= 8; i++)document.getElementById("pr"+i).style.display='none';
document.getElementById("pr"+prnum).style.display='block';
onload = function toggle_it(0);
}

????
Avatar billede ilflue Nybegynder
28. september 2006 - 23:20 #1
Ikke lige sådan nej.
En Function bliver ikke afviklet før den bliver kaldt, så der er ingen måder hvorpå den kan kalde på sig selv. Men du kan placere function toggle_it(0); efter slut tegnet på din function. Så vil den kalde på den lige efter den er loadet...
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
28. september 2006 - 23:31 #2
Åhhh ja ... den hukommelse ...*G*

<script type="text/javascript" language="javascript">
function toggle_it(prnum){
for(i = 0; i<= 8; i++)document.getElementById("pr"+i).style.display='none';
document.getElementById("pr"+prnum).style.display='block';
}
onload = function toggle_it(0);
Avatar billede ilflue Nybegynder
29. september 2006 - 00:15 #3
du skal så undlade onload.

onload er kun til brug i HTML tags, for at fortælle browseren at der er en script kode. Imellem <script> og </script> er det jo ikke nødvendigt da man ved hjælp fra <scrip> taget har fortalt browseren at der er script der skal afvikles.

Så det skal være:

<script type="text/javascript" language="javascript">
function toggle_it(prnum){
for(i = 0; i<= 8; i++)document.getElementById("pr"+i).style.display='none';
document.getElementById("pr"+prnum).style.display='block';
}
function toggle_it(0);
</script>
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
29. september 2006 - 00:32 #4
Når ja ... sikke det går idag...*G*

*G*... fejl i alt jeg lave ...selv body blev forkert før...*G*

Svar lige et smid folkens
Avatar billede ilflue Nybegynder
29. september 2006 - 00:37 #5
He he, her er et :)
Avatar billede olebole Juniormester
02. oktober 2006 - 14:15 #6
<ole>

Den forklaring forstår jeg ikke en hat af --> "onload er kun til brug i HTML tags, for at fortælle browseren at der er en script kode. Imellem <script> og </script> er det jo ikke nødvendigt da man ved hjælp fra <scrip> taget har fortalt browseren at der er script der skal afvikles."

- og dette holder da heller ikke en meter:
    function toggle_it(0);

Nææhh, det skal være:

<script type="text/javascript">
function toggle_it(prnum){
for(i = 0; i<= 8; i++)document.getElementById("pr"+i).style.display='none';
document.getElementById("pr"+prnum).style.display='block';
}
toggle_it(0);
</script>

- eller:

<script type="text/javascript">
function toggle_it(prnum){
for(i = 0; i<= 8; i++)document.getElementById("pr"+i).style.display='none';
document.getElementById("pr"+prnum).style.display='block';
}
window.onload = function() {
    toggle_it(0);
}
</script>

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
02. oktober 2006 - 14:16 #7
PS: Language-attributten i et script-tag har været deprecated i mange år, efterhånden  :)