Avatar billede fjelle123 Nybegynder
28. september 2006 - 19:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nyt webcam virker ikke på en ren installation XP

Hej.

Jeg har et problem med et nyt webcam jeg har købt mig til overvågning.

Jeg har købt et sprit nyt creative live motion webcam, først installerer jeg programmerne indtil den siger at jeg skal sætte kameraet til... det gør jeg så men der sker ikke noget,

Så prøver jeg på en gammel bærbar som jeg havde stående og efter laaaaang tids installation af samme programmer så beder den mig om at sætte kameraet til... det gør jeg og den "hopper" automatisk ud i programmet og der kommer billede på..

Nå jeg tænker at det måske er noget virus eller andet på min stationære så jeg formaterer og installerer xp pro opdaterer med chipset drivers skærmkort osv. installerer servicepack 2 og alle opdateringer... derefter starter jeg installationen af samme programmer igen, med nøjagtig samme resultat... hvis jeg installerer færdig og lukker det hele og sætter kameraet i en anden usb port (efter genstart) kommer den frem og siger "ny enhed fundet... bla bla bla "ukendt enhed, enheden blev ikke genkendt og bla bla bla."

hvad fanden sker der, alle usb porte virker med mus, digital kamera osv osv, bare ikke med det lorte webcam..

hvis jeg går i enhedshåndtering og finder den ukendte enhed og prøver at "opdaterer driver" angiver placeringen osv siger den bare at installationen ikke kan gennemføres.

nogen der kan hjælpe?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
29. september 2006 - 02:54 #1
Mit forslag vil være at du henter en nyere version af softwaren, hvis det findes. Derudover vil det, under installationen, være en god ide at deaktivere antivirus og evt. firewall.
Avatar billede fjelle123 Nybegynder
29. september 2006 - 13:09 #2
Takker for indput,

Det jeg har installeret på den stationære er den nyeste version af driverne som ligger på producentens hjemmeside, så der skulle den være OK, antivirus er der ikke installeret og firewallen er XP's egene og er også slået fra.
Avatar billede matcho Nybegynder
29. september 2006 - 18:47 #3
NU ved jeg ikke om det er din driver,jeg har et sandberg hvor jeg ikke kunne få billede på så hentede jeg et freeware program Pryme jeg har ikke linket men skriv pryme i google så kommer det jeg mener det er fra Hilo.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
29. september 2006 - 18:58 #4
Pil alle USB-enheder fra, og prøv igen. Ellers slet alle USB-porte i enhedshåndtering og reboot. Det må være en irq konflikt. Du kan sikkert også ændre IRQ til USB i bios. tag evt andre PCI-kort ud, eller flyt dem.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. oktober 2006 - 13:59 #5
Er du kommet videre?
Avatar billede fjelle123 Nybegynder
04. oktober 2006 - 12:04 #6
Møj mystisk problem, og ja jeg er kommet videre,

Alle USB porte virker med mus, usbsticks overførelse af billeder fra digital kamera osv osv, undtagen det skide webcamera... den registreret at der var noget der blev sat til men enheden kom op som "ukendt" når jeg så parrede den ukendte enhed med den korrekte nyeste driver sagde den at de 2 ting ikke passede sammen :-(

Nå reinstallerede igen og opdaterede computerern helt inden forsøg på at tilslutte kameraet, og efter et par timers opdatering installerert jeg driver og tilslutter kameraet i den rigtige rækkefølge med nøjagtig samme resultat.

I går kører jeg så i datatel og køber et PCI usb kort med 3 porte, sætter lortet i og tilslutter kameraet... "installerer enhed creative live motion" og lortet virker.

Så det korte af det lange er, købt nye porte og skidtet virker, 149 kr. kunne have været løsningen på mange timeres irritation.

Tak for hjælpen,

Jeg er ligeglad med points så hvis der er nogetn der svarer så får de points  f.eks dig akyhne.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
04. oktober 2006 - 12:26 #7
Det lyder grangiveligt som var det en IRQ konflikt. I og med du køber, og indsætter et nyt kort, får de nye porte en anden IRQ. Behold selv nogle af pointene.