Avatar billede masteryeti Nybegynder
17. maj 2001 - 12:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Benytte en *.exe fil til at ændre en streng

Jeg har lavet en lille hello.exe fil, der har koden

void main()
{
  char* temp;
  cin >> temp;
  strcat(temp, \" + lidt ekstra\");
  cout << temp;
}

i et andet test-program, der indeholder 2 Edit-bokse + en knap, sender jeg en streng til hello.exe vha.
ShellExecute(0, static_cast<const char*>(temp.data()), \"hello.exe\",NULL,NULL,SW_SHOWNORMAL); - hcvor temp.data er en AnsiString med min streng.

Kan jeg nu få fat i værdien hello.exe udskriver med cout ??
Avatar billede masteryeti Nybegynder
17. maj 2001 - 12:44 #1
fejl .. linien :
ShellExecute(0, static_cast<const char*>(temp.data()), \"hello.exe\",NULL,NULL,SW_SHOWNORMAL);
virker ikke - så jeg har også behov får en måde at sende en AnsiString til programmet - eller konvertere AnsiStrengen til noget så jeg kan.
Avatar billede wisen Nybegynder
17. maj 2001 - 12:48 #2
Du skal bytte om på \"hello.exe\" og din static_cast.

ShellExecute(NULL, \"open\", \"hello.exe\", static_cast<const char*>(temp.data()), NULL, SW_SHOWNORMAL);
Avatar billede wisen Nybegynder
17. maj 2001 - 12:52 #3
Avatar billede masteryeti Nybegynder
17. maj 2001 - 13:17 #4
jeg kan ikke rigtigt bruge det der VB til noget, da jeg hverken kan finde hoved eller hale i det. Og den nye ShellExecute ændrer ikke rigtigt på noget. :(

Ellers tak Wisen
Avatar billede wisen Nybegynder
17. maj 2001 - 13:19 #5
Kan du køre det sådan her : ShellExecute(NULL, \"open\", \"hello.exe\", NULL, NULL, SW_SHOWNORMAL); ?

Avatar billede wisen Nybegynder
17. maj 2001 - 13:20 #6
Det ser ud til, at du skal bruge API-kaldet \"CreatePipe\", prøv at grave lidt i det...
Avatar billede masteryeti Nybegynder
17. maj 2001 - 13:57 #7
ShellExecute(NULL, \"open\", \"hello.exe\", NULL, NULL, SW_SHOWNORMAL);  virker fint - men det starter bare programmet - det fører jo ingen strenge med :(
Jeg kigger lidt på Pipes :)
Avatar billede wisen Nybegynder
17. maj 2001 - 14:03 #8
Du skal huske at \"temp.data()\", skal være NULL-termineret! Det kan være det der er galt...
Avatar billede tuxen Nybegynder
18. maj 2001 - 12:43 #9
Jeps, du kan ikke sende en AnsiString som du også selv siger...
Er4 det builder, kan du bruge funktionen c_str() den laver strengen om til en almidelig null termineret streng.
altså: temp.data().c_str();
Altså generelt: Ansistring.c_str();
Avatar billede wisen Nybegynder
21. maj 2001 - 14:11 #10
Fandt du noget du kunne bruge ?
Avatar billede masteryeti Nybegynder
21. maj 2001 - 16:04 #11
mnaej . ikke rigtigt ... jeg kan starte exe-filen nu, så jeg har valgt bare at overføre strengen ved at gemme den i en tekst-streng ... men du fik pointene for din indsats alligevel :)
Nu driller det med at skrive i den text-fil mig bare lidt.
jeg skal
1)skrive en streng i filen fra C++ fra en editbox
2) hente strengen fra exe-filen (ren C-kode) og gemme den igen
3) hente den bearbejde streng, og smide den i en ny editbox

Har du gode råd ?
Avatar billede wisen Nybegynder
22. maj 2001 - 14:26 #12
Her er et eksempel på, en windowsapp, der fanger outputtet fra en konsolapp, måske du kan bruge det...
Avatar billede wisen Nybegynder
22. maj 2001 - 14:26 #13