Avatar billede melted Nybegynder
28. september 2006 - 16:11 Der er 1 kommentar

Poppe vindue hurtigere op?

I nedenstående script åbner jeg et nyt vindue med billede i, men synes vinduet er alt for lang tid om at åbne i IE i forhold til i Firefox hvor det kommer næsten med det samme. Det er meningen man skal kunne se en masse billeder, så man skal helst kunne åbne vinduerne hurtigt.

Er der nogen måde man kan få sådan et vindue til at åbne hurtigere, eller er IE bare for sløv så det er helt håbløst?

function popWin(file){
    var loadWinWidth=200;
    var loadWinHeight=100;
    var screenWidhtCen=(screen.width/2);
    var screenHeightCen=(screen.height/2);
    newWin=window.open("","Billede","width="+loadWinWidth+",height="+loadWinHeight+",status=no,scrollbars=yes,left="+(screenWidhtCen-loadWinWidth/2)+",top="+(screenHeightCen-loadWinHeight/2)+"");
    txt='<ht'+'ml><he'+'ad><ti'+'tle>Billede<\57ti'+'tle><scri';
    txt+='pt language="javascript" type="text/javascript">';
    txt+='function resPic(){var h=document.images[0].scrollHeight;';
    txt+='var w=document.images[0].scrollWidth;';
    txt+='document.getElementById("loading").style.display="none";';
    txt+='if (h>screen.height) {h=screen.height;'; //If pic higher than screen
    txt+='    window.moveTo( (screen.width/2) - (w/2),(screen.height/2) - (h/2) ); window.resizeTo(w+25,h-32); document.body.style.overflow="auto";}';
    txt+='else {';
    txt+='    ';
    txt+='    window.moveTo( (screen.width/2) - (w/2),(screen.height/2) - (h/2) ); window.resizeTo(w+6,h+32); document.body.style.overflow="hidden";';
    txt+='}}<\57scri';
    txt+='pt><\57he'+'ad><bo'+'dy scroll="auto" bgcolor="#3b4b5b" style="overflow:hidden;';
    txt+='border:0px;margin:0px"><d'+'iv id="loading" style="display:block;font-size:11px;font-family:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; color:#FFFFFF;"><br>&nbsp;Henter billede...<\57d'+'iv><d'+'iv align="center"><i'+'mg src="'+file+'" style="top:0px;left:0px;border:0px;cursor:hand;cursor:pointer;"';
    txt+=' alt="Klik for at lukke vinduet" title="Klik for at lukke vinduet"';
    txt+=' onclick="window.close()" onload="resPic();"><\57d'+'iv><\57bo'+'dy><\57ht'+'ml>';
    newWin.document.write(txt);
    newWin.document.close();
}
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
28. september 2006 - 18:55 #1
Jeg ved det ikke med sikkerhed, men det er muligt at det går stærkere hvis du ikke skriver HTML'en direkte i window.open() funktionen, men laver en selvstændig side og bruger den:

var newWin = window.open( "minside.html", ekstra attributter... );