Avatar billede deploymentgeek Nybegynder
28. september 2006 - 14:04 Der er 1 kommentar

Brug af vbs til info om hardware

Hejsa

Jeg ved det er muligt via vbs og wmi og crawle info om hardware i maskinen. jeg ville høre om det er muligt eks. og få af vide hvilket motherboard er der i maskinen, netkort, grafikkort, og udover det vil jeg også gerne have Serienummeret på det. kan det lade sig gøre ?
Avatar billede nestle Nybegynder
26. marts 2007 - 10:29 #1
Hej Jeg har dette script det burde kunne gøre det for dig:

On Error Resume Next
Dim objWMI : Set objWMI = GetObject("winmgmts:")
Dim colMotherboard : Set colMotherboard = objWMI.ExecQuery("Select * from Win32_BaseBoard")
Dim colSettingsSys : Set colSettingsSys = objWMI.ExecQuery("Select Vendor, Name, IdentifyingNumber from Win32_ComputerSystemProduct")
Dim colSettingsComp : Set colSettings = objWMI.ExecQuery("Select * from Win32_ComputerSystem")
Dim colSettingsBios : Set colSettingsBios = objWMI.ExecQuery("Select * from Win32_BIOS")
Dim colBattery : Set colBattery = objWMI.ExecQuery("Select * from Win32_Battery")
Dim colItems : Set colItems = objWMI.ExecQuery("Select Caption, CSDVersion, InstallDate, OSLanguage, Version, WindowsDirectory from Win32_OperatingSystem")
Dim WshNetwork : Set WshNetwork = WScript.CreateObject("WScript.Network")
Dim objComputer, objItem, strModel, strSerial, strComputerSystemProduct_Battery, strOperatingSystem_Caption, strOperatingSystem_ServicePack, strComputerSystemProduct_Manufacturer
Dim strComputerSystem_Name, strComputerSystem_Domain, strLastUser, StrMotherboard

For Each objItem in colMotherboard
    StrMotherboard = objItem.Manufacturer
Next

For Each objItem in colSettingsSys
  strComputerSystemProduct_Manufacturer = objItem.Vendor
  strComputerSystemProduct_Name = objItem.Name
  strComputerSystemProduct_IdentifyingNumber = objItem.IdentifyingNumber
Next

For Each objComputer in colSettings
  strModel = objComputer.Model
Next

For Each objItem in colSettings
  strComputerSystem_Domain = objItem.Domain
  nComputerSystem_DomainRole = objItem.DomainRole
  strComputerSystem_Name = objItem.Name
Next

For Each objComputer in colSettingsBios
  strSerial = objComputer.SerialNumber
Next

For Each objBattery In colBattery
  strComputerSystemProduct_Battery = objBattery.DeviceID
Next

For Each objItem in colItems
  strOperatingSystem_InstallDate = objItem.InstallDate
  strOperatingSystem_Caption = objItem.Caption
  strOperatingSystem_ServicePack = objItem.CSDVersion
  strOperatingSystem_LanguageCode = Clng(objItem.OSLanguage)
  strOperatingSystem_LanguageCode = Hex(strOperatingSystem_LanguageCode)
  nOperatingSystemLevel = objItem.Version
  strOperatingSystem_WindowsDirectory = objItem.WindowsDirectory
Next

strOutputFile = "c:\hardware.txt"

Set objFileSystem = CreateObject("Scripting.fileSystemObject")

Set objOutputFile = objFileSystem.CreateTextFile(strOutputFile, TRUE)

objOutputFile.WriteLine "fqdn " & strComputerSystem_Name & "." & strComputerSystem_Domain
objOutputFile.WriteLine "Vendor " & strComputerSystemProduct_Manufacturer
objOutputFile.WriteLine "model " & strModel
objOutputFile.WriteLine "serienr " & strserial
objOutputFile.WriteLine "Batteri s/n" & strComputerSystemProduct_Battery
objOutputFile.WriteLine "OS " & strOperatingSystem_Caption
objOutputFile.WriteLine "SP " & strOperatingSystem_ServicePack
objOutputFile.WriteLine "Brugernavn " & WshNetwork.UserName
objOutputFile.WriteLine "MotherBoard " & StrMotherboard

Set objWMI = Nothing
Set colMotherboard = Nothing
Set colSettings = Nothing
Set colSettingsBios = Nothing
Set colItems = Nothing
Set objFileSystem = Nothing
Set objOutputFile = Nothing
Set colBattery = Nothing
Set colSettingsSys = Nothing
Set objRegLocator = Nothing
Set objRegService = Nothing
Set oReg = Nothing