Avatar billede bogidk Nybegynder
28. september 2006 - 14:01 Der er 3 kommentarer

Login - PHP og HTML

Jeg er i gang med at arbejde på en side: www.bellcon.com
Jeg er ikke den store haj til PHP, desværre. På siden er der en "orderform" med login, som linker til en MySQL database.

Jeg skal lave en "sektion" på hjemmesiden, som kun skal være tilgængelig for dem der i forvejen har password og login til "orderform".

Hvordan gør jeg dette nemmest? Og er der en der er en haj til PHP der evt. kan hjælpe mig lidt. Jeg er ikke så god til PHP og synes det kunne være fedt, hvis jeg kan "genbruge" nogle af koderne eller på en eller anden måde flette det sammen?

I kan se det jeg har lavet indtil videre på - www.bellcon.com/distributor/login.php

Man kan godt logge ind og det går fint. Når man har logget ind, har jeg lavet dette indtil videre, men det HTML jeg laver, bliver af en eller anden mærkelig årsag ikke vist?

Efter login kommer man ind på denne side:

<?php
// -- distributor.php --

// her sættes et universielt password
$dbpassword = "(Vil jeg ikke vise her)";

$kunde = $_POST['username'];
$kodeord = $_POST['password'];

//hvis variabler fra form er sat
if ($kunde && !$kunde == "")
{
    //    inkluder dbconn.php
    include ("include/dbconn.php");
    //    find alle login med tilhørende password
    $sql = "SELECT navn, email from kunder where navn = '$kunde';";
        if (!$result = mysql_query($sql)) {
            echo "Databaseaktiviteten gav intet resultat!";}
        else {
            //sålænge der er noget i resultatet
            while ($arrow = mysql_fetch_array($result))
        {
            //læg resultatet oven i loginarray
                    $dbusername = $arrow[0];
                    $dbemail = $arrow[1];}
        }
if (isset($dbusername) && $kunde == $dbusername && $kodeord == $dbpassword) {
                    echo "

<html>
<head>
<title>distributor</title>
                        <link href='../style.css' rel='stylesheet' type='text/css'>
<script type='text/javascript'>
function setme() {
                        top.main.document.someFlash.GotoFrame('1');
                    </script>
                    </head>

                    <body onload='setme();'>
                    <div align='center'>
                    <tr>                <td valign='top' align='center'>
<table border='0' cellspacing='0' cellpadding='0' width='900'>
Her vil jeg smide HTML-kode ind, men den bliver ikke vist i browseren :-( Nogen der kan hjælpe mig? Så giver jeg 200 point :-)                                                    <!--
                                                    <td width='50'>
                    </td> -->
                    </body>
                    </html>
                    ";}
// hvis username og password ikke findes i databasen så udskriv dette
                    else {
                    echo "

                    <html>
                    <head>
<title>Distributor</title>
<link href='../style.css' rel='stylesheet' type='text/css'>
                    </head>

                    <body>
                    <div align='center'>
                    <table width='840' height='100%' border='0' cellpadding='0' cellspacing='0'>
                        <tr>

<td valign='top' align='center'>
                                <table border='0' bordercolor='#000000' cellpadding='0' cellspacing='0' width='100%' height='100%'>
                                    <tr>
                                        <td align='center' width='100%' valign='middle'>
                                <table border='0' cellpadding='0' cellspacing='0'>
<tr>
<td>
<h2>Username or password does not exist!!!</h2>
</td>
</tr>
<tr>
<td align='center'><br><br>
<a href='java script:history.go(-1);' id='menu'><-- try again</a></td>
</tr>
</table>
</td>
</tr>
</table>
</td>
</tr>
</table>
</div>
</body>
</html>
                    ";}
}

?>
Avatar billede bogidk Nybegynder
28. september 2006 - 14:09 #1
Forresten, hvis man går ind under linket "distributors" i menuen på www.bellcon.com, er det faktisk alt det der ligger under denne link, som man skal "logge" sig ind til.
Avatar billede coderdk Praktikant
28. september 2006 - 14:13 #2
Avatar billede bogidk Nybegynder
04. oktober 2006 - 12:55 #3
Tak. Har fixet det efter at have læst artiklerne :-)