Avatar billede hardcorewizard Nybegynder
28. september 2006 - 09:51 Der er 1 kommentar

CIFS mount til win2k3

Hejsa,

I forbindelse med et backupsystem har vi sat en NSLU2 (http://www.wikipedia.org/wiki/NSLU2) op med en ny firmware. Denne kører en debian-baseret linux-distribution, og planen er at den skal fungere som en lavenergi backupenhed. For at backe data op på netværket har vi valgt at mounte alle de relevante shares på en folder, og køre en 'tar -czf' på den.

mount.cifs skal hermed benyttes. Kernel-modulet er installeret, og det lykkes også at mounte med følgende kommando:
  mount.cifs //server/share /mnt/backup/server/share -o domain=domæne,credentials=/root/backupscripts/network_credentials

Den pågældende share mountes, og jeg kan browse folderes uden problemer. Hvis jeg til gengæld forsøger at læse en fil (f.eks. test.txt), får jeg følgende fejlbesked:

  cat: test.txt: Permission denied

Er dette et problem folk kender til? Det virker umiddelbart som en bug...
Avatar billede hardcorewizard Nybegynder
28. september 2006 - 09:52 #1
Ups, glemte at sige, jeg er root, så det er ikke nogle interne rettighedskonflikter.