Avatar billede black-vise Nybegynder
28. september 2006 - 08:39 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Brug for et program der formindsker billeder

Hejsa jeg skal bruge et billed program, der kan lave en helt mappe med billeder til den samme opløsning, så de kan smides på nettet og så folk kan se dem istedet for at billedet fx er 3272x2032 (exempel)
Avatar billede nva Praktikant
28. september 2006 - 08:45 #1
Hvad med det gratis IrfanView - mener det kan gøre det.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
28. september 2006 - 08:45 #2
du kan evt. bruge  JAlbum :  http://jalbum.net/
Avatar billede nva Praktikant
28. september 2006 - 08:45 #3
Avatar billede aurum Nybegynder
28. september 2006 - 08:47 #4
Eller vso image resizer www.vso-software.fr
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. september 2006 - 09:08 #5
Avatar billede vejmand Juniormester
28. september 2006 - 09:55 #6
Her er en guide til, hvordan du gør det med Irfanview: http://www.eksperten.dk/artikler/180
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
28. september 2006 - 13:31 #7
Hvis det kun er ændring af billedstørrelse, så Microsoft Image Resizer som john_westcoast skriver. Højreklik i stifinder på en eller flere billeder, og vælg resize. Det kan ikke være nemmere.
Avatar billede mobius6 Juniormester
28. september 2006 - 18:14 #8
alternativt kan du hente photoshop (30 dage full trial) (rigtig version er temmelig dyr)
her er nemme automatiserede processer som laver thumbnail view af dine billeder (du skal blot smide de billeder du vil have i 'een mappe) og sågar din HTML kode samt en r¿kke extra udem¿rkede features.
(du dumper altså dine billeder i en mappe, klikker 3-4 gange og så har du en f¿rdig site lige til at uploade (koden er ikke det k¸nneste men det virker)

Desuden har du muligheden for at optimere nogle af dine billeder, selv som komplet nybegynder kan du med et enkelt klik på "auto levels" (som korrigerer dine S/H v¿rdier) opnå glimrende resultater, isteder for "bare" at nedskallere dine billeder.
(dette kan også automatiseres)

de ovenstående links er til gratis programmer og de er alle helt fine, photoshop er meget langt fra gratis, og er et professionelt v¿rkt¸j, men dog et "must" for enhver der blot er en smule seri¸s med sine billeder ;-) - der findes alternativer med mange af de samme funktionaliteter, min holdning dog. er at HVIS man skal ud i betalingsprogrammer kan man ligeså godt tage skridtet og g¸re det rigtigt (med ps)
Avatar billede haho Nybegynder
28. september 2006 - 21:15 #9
Hej
Jeg benytter selv et program kaldet Easy Thumbnails.
Dette er et freeware program, som kan hentes hos http://www.fookes.com/
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. oktober 2006 - 13:52 #10
Fandt du noget du kunne bruge?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
07. oktober 2006 - 14:09 #11
??
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
14. oktober 2006 - 11:29 #12
???
Avatar billede mobius6 Juniormester
14. oktober 2006 - 15:12 #13
smider også lige et svar hvis du skulle finde på at lukke dine sp¸rgsmål ;)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
21. oktober 2006 - 22:18 #14
Lukketid!
Avatar billede black-vise Nybegynder
21. oktober 2006 - 22:55 #15
Nå ja sorry.. Altså bruger og brugte den gang habo´s program.. Derfor vil jeg gerne have habo til at ligge et svar...
Avatar billede haho Nybegynder
24. oktober 2006 - 18:23 #16
OK