Avatar billede webudvikleren Nybegynder
27. september 2006 - 19:40 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Visning af .aspx fil på localhost

Hejsa - jeg fik afvide i mit tideliger spørgsmål, at man ikke behøvede at installere IIS, da Visual Web Developer 2005, automatisk kunne "kompile" dem, eller hvad man nu siger.

Nu har jeg forsøgt mig lidt, og har prøvet at "builde" en lille test jeg lavede, og får følgende i console:

------ Build started: Project: C:\...\WebSite1\, Configuration: Debug .NET ------
Validating Web Site
Building directory '/WebSite1/'.

Validation Complete
========== Build: 1 succeeded or up-to-date, 0 failed, 0 skipped ==========

Når jeg så gå til mappen, og vil åbne .aspx filen i internet explorer, siger den:

Der var et ugyldigt tegn i starten af et navn. Der opstod en fejl under behandling af ressourcen 'file:///C:/Documents and ...

<%@ Page Language="VB" AutoEventWireup="false" CodeFile="Default.aspx.vb" Inherits="_Default" %>
-^

Hvad skal jeg så gøre?
Avatar billede ladyhawke Novice
27. september 2006 - 19:43 #1
hvilket værktøj udvikler du i?
Avatar billede jps6kb Novice
27. september 2006 - 19:45 #2
Du skal starte den fra Visual Studio 2005. Altså, trykke CTRL+F5 (uden debug) eller F5 (med debug).

Visual Studio 2005 har sin egen applikationsserver den bruger så. ;)
Avatar billede a1a1 Novice
27. september 2006 - 19:45 #3
du kan ikke åbne den fra mappen, men prøv at klikke F5, så compiler det, og starter den indbyggede webserver, du skal så angive en startside (jeg bruger dog visual studio 2005)

;o)
Avatar billede a1a1 Novice
27. september 2006 - 19:46 #4
iiiijjjeee, hvorfor skriver jeg så langsomt ;o)
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
27. september 2006 - 19:49 #5
Mange tak for jeres svar. Det virker !!

Synes også a1 fortjener points - så smid svar!
Avatar billede a1a1 Novice
27. september 2006 - 20:05 #6
jaaaa ;o)
btw.
du kan aldrig bare klikke på en .aspx fil, selv om du har iis installeret.

du skal bruge en browser (stifinder er næsten det samme) og skrive:
http://localhost/ eller http://<maskinenavn>
(og homedirectory (i iis) skal være den mappe dit site ligger i)

;o)