Avatar billede roed Nybegynder
17. maj 2001 - 11:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Visning af kalender entries i andre databaser

Jeg har en appilkation hvori jeg gerne vil have vist mine aftaler fra den alm. mailbox kalender. Jeg har prøvet at gøre det med @dbcolumn i et nyt view i den nye base, men det virker tilsyneladene ikke. Er der nogen som ved hvordan jeg kan få vist mine kalender entries i en anden base???
Avatar billede jhr Nybegynder
19. maj 2001 - 22:41 #1
Øhh prøver du på at lave en dbcolumn i et view?

Så læs dokumentationen her:
\"@DbColumn is intended mainly for use with keyword formulas. Instead of hard­coding a list of keywords and then periodically updating that list by re­editing the form containing the keyword field, @DbColumn allows you to dynamically retrieve a list of values from a database view or table.
This function does not work in column or selection formulas, or in mail agents\"

Du kan snyde ved at lave en form - der ligner et view, og så lave felter med dbcolumn, der slår op i din maildatabase. Af performancehensyn, så tænk dig om inden du slynger om dig med dbcolumns. Det smarteste er at lave et specielt view i din maildatabase, som der kan slås op i. Viewet indeholder een kolonne med alle felter som der ønskes opslag i. Du kan adskille feltværdierne med ex. \"~~\" eller lignende. I formen kan du deciffrere kolonneværdierne.

Du kan også lave et system der skriver dokumenter i den anden database, men det kan selvfølgeligt godt blive lidt langhåret (vi har gjort det...).
Avatar billede stjodcscancom Nybegynder
27. maj 2001 - 13:26 #2
Med Lotus Notes-klienten har man altid adgang til sin kalender - hvis man lige kan finde vinduet, vel at mærke!

Med en lille tilføjelse til sine SmartIcons i Lotus Notes kan man udvikle en knap, der altid vil åbne ens kalender på dagens opgaver.

Det er ganske enkelt:

1) Opret en nye smarticon i din SmartIcon bar ( vælg File -> Preferences -> SmartIcon Setting)

2) Vælg \"Edit Icon\"

3) Vælg en icon fra \"Custom Icon-sættet\":

4) Ændre navnet

5) Vælg Fomula

6) Indtast følgende formular til SmartIcon \"@PickList([Custom];@MailDbName;\"Calendar\";\"2 Day Calendar view for \" + @V3UserName;\"Today\\\'s Calendar\";1)\"

7) Husk at placer Den nye Icon i din SmartIconbar

Avatar billede roed Nybegynder
29. maj 2001 - 09:54 #3
Jeg tror jeg lukker sagen!