Avatar billede mr_dollerup Nybegynder
27. september 2006 - 14:31 Der er 24 kommentarer

hjælp til film i windows

hej..
jeg har formateret min computer for nogle uger siden.. og kan ikke rigtigt se film på den nu... nå jeg starter en film er lyden fin... men den bliver vist i nogle meget mørke ok kraftige farver... jeg har et navidia geforce fx 56oo grafikkort...
håber i kan hjælpe mig...
hilsen thor
Avatar billede c-holst Novice
27. september 2006 - 16:43 #1
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
28. september 2006 - 08:02 #2
Det kan også skyldes at du ikke har fået installeret den rigtige farvestyringsfil til din monitor. Hvis det er galt med alle videomedier, er det nok det der er galt.
Avatar billede mr_dollerup Nybegynder
28. september 2006 - 09:54 #3
ok...ved du hvordan jeg instalerer det???
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
28. september 2006 - 10:03 #4
Du skal i første omgang sørge for at din skærm er rigtig valgt.
Avatar billede mr_dollerup Nybegynder
28. september 2006 - 12:55 #5
ok...hvordan gør man det..
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
28. september 2006 - 13:08 #6
Kontrolpanel -> Skærm -> Avanceret -> Skærm. Der skal helst ikke stå "Plug and play", men navnet på din skærm. Hvis XP ikke kender den, kan du sikkert finde en driver på nettet. Denne indeholder også en .icc fil. Det er den der er vigtig. Den definerer nøjagtigt hvordan din skærm opfatter farver.

Hvis du bare har "plug and play" stående som skærm, installeres bare en SRgb farveprofil, og den er ikke nøjagtig nok.

Kan du ikke selv finde en farveprofil, findes der masser af software som kan bruges til kalibrering af lige netop din skærm, og opretter derefter en .icc fil som du så kan vælge i Kontrolpanel -> Skærm -> Avanceret -> farvestyring.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
28. september 2006 - 13:22 #7
Jeg bruger i øvrigt selv WiziWYG fra Praxisoft http://www.praxisoft.com/pages/support.downloads.html#wizi

Den kan gratis bruges til justering af skærm, men koster til scanner og printer.
Avatar billede mr_dollerup Nybegynder
28. september 2006 - 16:05 #8
det har desværre ikke båret frugt endnu... tænke om det kunne være fordi jeg har instaleret en forkert driver til mit grafikkort..
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
28. september 2006 - 16:35 #9
Lavede du en .icc profil og valgte den i skærmegenskaber?
Avatar billede mr_dollerup Nybegynder
29. september 2006 - 17:39 #10
ja og det har ikke hjulpet endnu... andre gode ideer
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
29. september 2006 - 17:50 #11
Er det alle slags videomedier der er mørke?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
29. september 2006 - 17:54 #12
Prøv at gå ind i farvekorrektion i Nvidia driveren. Der hvor der står "Anvend farveændringer på" -> "Skrivebord", vælger du "Overlay/VMR". Dette er farvestyring på video. Du kan justere lysstyrke, kontrast og gamma. Leg lidt med det.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. oktober 2006 - 13:58 #13
Fik du det afprøvet?
Avatar billede mr_dollerup Nybegynder
03. oktober 2006 - 22:48 #14
mange tak for hjælpen nu virker det
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. oktober 2006 - 23:56 #15
Via farvekorrektion i Nvidia driveren?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
07. oktober 2006 - 14:15 #16
Skal vi lukke?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
14. oktober 2006 - 11:20 #17
??
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
23. oktober 2006 - 00:39 #18
Ved du hvordan du accepterer og lukker?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. november 2006 - 10:55 #19
?
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:20 #20
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.

Jeg lægger hermed et svar, som du kan acceptere så fremt du mener jeg har været til nogen hjælp:-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. august 2007 - 19:11 #21
mr_dollerup: Lidt respons!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. september 2007 - 02:39 #22
skal vi have lukket dette spørgsmål?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. september 2007 - 02:39 #23
?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 13:48 #24
Respons!