Avatar billede brian-johansen Nybegynder
27. september 2006 - 14:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Find control inde i en control

Hej,
Det er sådan at jeg skal have fundet et view som jeg har pakket ind i et multiview.

Problemet er bare at mit multiview ligger inde i en datalist.

Jeg har lavet det som følgende:
<asp:DataList ID="DataList1" runat="server"  RepeatColumns="1" ShowFooter="False" ShowHeader="False" Width="534px">
<ItemTemplate>
<asp:MultiView ID="MultiView1" runat="server">
    <asp:View ID="skab1" runat="server">
    </asp:View>
    <asp:View ID="skab2" runat="server">
    </asp:View>
</asp:MultiView>
</ItemTemplate>
</asp:DataList>

Koden:

MultiView mv = DataList1.FindControl("MultiView1") as MultiView;
        switch (valg)
        {
            case 1:

                View v1 = DataList1.FindControl("skab1") as View;
                mv.SetActiveView(v1);
                mv.Visible = true;
                break;
            case 2:

                View v2 = DataList1.FindControl("skab2") as View;
                mv.SetActiveView(v2);
                mv.Visible = true;
                break;
            default:

                break;
        }

Problemet er at jeg får at vide at den ikke kan finde view2.

Er der nogen der har en ide til en løsning ?

mvh Brian
Avatar billede pfp Nybegynder
27. september 2006 - 19:21 #1
Hmm, kan du ikke bare sætte mv.ActiveView = 1?

Er lidt i tvivl om propertyen hedder ActiveView, men mener det er noget i den retning.

Hvis dit multiview indeholder en række views, skulle det jo være nok at bruge FindControl til at finde selve multiviewet.
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
28. september 2006 - 10:22 #2
Man kan ikke sige at den skal være =1, da den skal bruges som en metode, og ikke et index.
mvh Brian
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
01. oktober 2006 - 14:00 #3
Jeg fandt en anden løsning for mit multi view ikke skulle være i en datalist

mvh Brian