Avatar billede paaj Nybegynder
26. september 2006 - 15:25 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Det er noget galt med Nyhedsbrev.

Hejsa..
hvorfor fået pludseligt virker ikke mere med sende nyhedsbrev. men selvom før virker sender, men er ikke virker.. jeg fik fejl kode. på linje 172 kommer fra: JMail.Execute

jmail.SMTPMail error '8000ffff'

The message was undeliverable. All servers failed to receive the message

mailingliste.asp, line 172

Jeg håber kan få hjælpe det med løsning.
Avatar billede cpufan Juniormester
26. september 2006 - 15:35 #1
fejlen skyldes en ugyldig emailadresse
Avatar billede paaj Nybegynder
26. september 2006 - 15:37 #2
Okay.. men hvilken fejl ? SMTP ?
Avatar billede madeindk Nybegynder
26. september 2006 - 16:51 #3
Prøv at post hvad der står på linie 172 :-)
Avatar billede paaj Nybegynder
26. september 2006 - 17:06 #4
<%

    Set Conn = Server.Createobject("ADODB.Connection")
    DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
    DSN = DSN & "DBQ=" & Server.Mappath ("Config/DB.mdb")
    Conn.Open DSN

    StrSQL = "Select * from tilmeldte"
    set rs = Conn.execute(strSQL)

    Do While Not (rs.Eof or rs.Bof)

    strEmail  = rs("email")
    strNavn  = rs("navn")
    strAf  = request.form("afnavn")
    strBesked = request.form("besked")
    strBesked = replace(strBesked,vbCrLf,"<BR>")

    strBesked = Replace(strBesked,"","<b>")
    strBesked = Replace(strBesked,"
","</b>")
    strBesked = Replace(strBesked,"","<i>")
    strBesked = Replace(strBesked,"
","</i>")
    strBesked = Replace(strBesked,"","<u>")
    strBesked = Replace(strBesked,"
","</u>")
    strBesked = Replace(strBesked,"[url]","<a href=""")
    strBesked = Replace(strBesked,"[/url]",""">»link«</a>")

    Set regExp = New RegExp
    regExp.Pattern = "\[mail\]([a-z0-9_\-@\.]+)\[\/mail\]"
    regExp.Global = true
    regExp.IgnoreCase = true
    strBesked = regExp.Replace(strBesked, "<a href=""mailto:$1"">$1</a>")
    Set regExp = Nothing

    Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
    Response.Expires = 0
    JMail.ContentType = "text/html"
    JMail.ServerAddress = "mail.ikstart.dk"
    JMail.Sender = "svar-ikke@ikstart.dk"
    JMail.AddRecipientEx "" & strEmail & "", "" & strEmail & ""
    JMail.Subject = "Nyhedsbrev fra www.ikstart.dk"
    JMail.Priority = 3
    JMail.Body = JMail.Body & "<body bgcolor='#EEF3FB'>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<br><div align='center'>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<table border='1' width='570' id='table1' style='border: 1px solid #C0C0C0; padding-left: 4px; padding-right: 4px; padding-top: 1px; padding-bottom: 1px' cellspacing='0' cellpadding='0'>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<tr>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<td style='border-style: none; border-width: medium' height='57' background='http://www.ikstart.dk/images/nyhedsbrev_logo.gif' bgcolor='#FFFFFF'>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<table border='1' width='100%' id='table4' style='border-width: 0px' cellspacing='4'>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<tr>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<td style='border-style: none; border-width: medium'><b><i>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<font color='#808080' size='4' face='Arial'>Nyhedsbrev</font></i></b><br>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<i><font style='font-size: 9pt' face='Arial'>fra Døves Idrætsklub START</font></i></td>"
    JMail.Body = JMail.Body & "</tr>"
    JMail.Body = JMail.Body & "</table>"
    JMail.Body = JMail.Body & "</td>"
    JMail.Body = JMail.Body & "</tr>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<tr>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<td style='border-style: none; border-width: medium' bgcolor='#C0C0C0' height='20'>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<p align='right'>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<font face='Arial' style='font-size: 8pt' color='#FFFFFF'>Sendt til: " & strEmail & "</font></td>"
    JMail.Body = JMail.Body & "</tr>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<tr>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<td style='border-style: none; border-width: medium' bgcolor='#FFFFFF'>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<div align='center'>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<table border='1' width='100%' id='table2' style='border-width: 0px' cellspacing='6' cellpadding='2'>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<tr>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<td style='border-style: none; border-width: medium'>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<b><font face='Arial' size='2' color='#808080'>Hej " & strNavn & ".</font></b><font face='Arial' style='font-size: 9pt'><b><br></b></font>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<font face='Arial' style='font-size: 8pt'>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<font color='#808080'>Det er ikke muligt at kontakte Døves Idrætsklub START ved at svare på denne mail. Du kan i stedet for skrive til </font>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<span style='color: black'>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<a href='mailto:start@ikstart.dk'>start@ikstart.dk</a>"
    JMail.Body = JMail.Body & "</span><font color='#808080'>- Hvis har du kommentarer eller spørgsmål, er du naturligvis velkommen til at skrive til os.</font></font><hr>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<p><font face='Arial' style='font-size: 9pt'>" & strBesked & "</font></p>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<p><font color='#808080'><font face='Arial' size='2'><b>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<i>Sportslig hilsen</i></b><br>"
    JMail.Body = JMail.Body & "</font><i><font face='Arial' size='2'>Døves Idrætsklub START</font></i></font><p align='right'><i>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<font face='Arial' style='font-size: 8pt'>Skrevet af: " & strAf & "</font></i></td>"
    JMail.Body = JMail.Body & "</tr>"
    JMail.Body = JMail.Body & "</table>"
    JMail.Body = JMail.Body & "</div>"
    JMail.Body = JMail.Body & "</td>"
    JMail.Body = JMail.Body & "</tr>"
    JMail.Body = JMail.Body & "</table>"
    JMail.Body = JMail.Body & "</div>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<div align='center'>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<table border='1' width='570' style='border: 1px solid #FF0000; padding-left: 4px; padding-right: 4px; padding-top: 1px; padding-bottom: 1px; background-color: #FFE1E1' cellspacing='4'>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<tr>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<td style='border-style: none; border-width: medium'>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<font size='2' face='Arial'><b>Frameld:</b><br>"
    JMail.Body = JMail.Body & "Hvis du ønske ikke modtager mere på nyhedsbrev: (<a href='http://www.ikstart.dk/nyhedsbrev.asp?mode=frameld&email="&strEmail&"'>klik her</a>)</font></td>"
    JMail.Body = JMail.Body & "</tr>"
    JMail.Body = JMail.Body & "</table></div>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<div align='center'>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<table border='1' width='570' id='table3' cellspacing='0' cellpadding='0' style='border-width: 0px' height='26'>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<tr>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<td style='border-style: none; border-width: medium' align='right' height='35'>"
    JMail.Body = JMail.Body & "<p align='center'><font face='Arial' size='1'>Copyright© 2006 - Døves Idrætsklub START<br>Nyhedsbrev Version 1.08</font></td>"
    JMail.Body = JMail.Body & "</tr>"
    JMail.Body = JMail.Body & "</table>"
    JMail.Body = JMail.Body & "</div>"
    JMail.Execute <<<=== Linje fejlkode: 172
    Set JMail = Nothing

    response.write "<font face='Verdana' size='2'>" & strEmail & " - Afsendt korrekt</font><br>"

      rs.MoveNext
    Loop

    response.write "<font face='Verdana' size='2'><br><br><b>Alle beskeder blev afsendt korrekt.</font</b>"
    response.write "<meta HTTP-EQUIV=""REFRESH"" CONTENT=""000000003; URL=default.asp?action=nyhedsbrev"">"
    Conn.Close

    %>

Selvom virker godt med sende alt så ingen problem.. men er pludselig kommer virker ikke.. jeg synes er underligt!! du kan se står hvor er fejl "JMail.Execute <<<=== Linje fejlkode: 172" derfor.. jeg kunne ikke umuligt får løsning..
Avatar billede madeindk Nybegynder
26. september 2006 - 17:33 #5
Det kunne godt være fordi en af de mail adresser du looper i gennem ikke er gyldig. Jeg har et script der kan tjekke om mail adressen er gyldig og det script kunne jeg evt. sætte ind, inden den afsender?
Avatar billede paaj Nybegynder
26. september 2006 - 17:49 #6
Hej madeindk

ja men selvom går meget virker godt med sende til medlemmer på nyhedbrev går ca 1 måned.. men kommer pludselig problem med det..

jeg kunne ikke forstår hvorfor.. men måske du vil se og prøve et sende på nyhedsbrev på admin.. eller hvad jeg gøre?
Avatar billede paaj Nybegynder
26. september 2006 - 17:54 #7
en ting.. selvom vi har alt Mailingsliste på E-mail adresse er alt OK og "mail.ikstart.dk" er OK og "svar-ikke@ikstart.dk" er alt OK uden problem.. men jeg kunne ikke forstår hvorfor får fejl første nu end før køre godt virker sende medlemmer på nyhedsbrev..

Kan muligt får løsning igen? hvis du kan?
Avatar billede madeindk Nybegynder
26. september 2006 - 18:31 #8
Prøv at udskift din server adresse:

Fra
JMail.ServerAddress = "mail.ikstart.dk"

til:
JMail.ServerAddress = "mail.wannafind.dk"
Avatar billede paaj Nybegynder
26. september 2006 - 18:41 #9
Hej madeindk igen...

Hurra virker igen sende nyhedsbrev alt for medlemmer som du siger "mail.wannafind.dk" men hvis sker igen problem og hvad jeg gøre?

kan muligt jeg kan kontakt dig igen som vi har være snakke om det nemt får løsning ok ?

men du får 60 ponit nu! :)
Avatar billede madeindk Nybegynder
26. september 2006 - 18:46 #10
Hehe, du er naturligvis velkommen til at spørge her på Eksperten, men du kan jo ikke være sikker på det er mig der svarer. Men jeg ville bestemt foreslå dig at gå ind på www.wannafind.dk og så tilmelde dig deres nyhedsbrev, så sender de dig nok en mail hvis de skifter SMTP server eller ændrer deres adresser, som de til synladede har gjort i det her tilfælde.

Men det var godt du fik det til at virke :-)
Avatar billede paaj Nybegynder
26. september 2006 - 18:50 #11
Hej.. Ja. jeg håber der.. men jeg kunne ikke forstår hvorfor de to forskel.. men selvom virker.. men jeg kan ikke forstår, måske må være godt fejl et server eller ikke.. men jeg kan prøve kontakt hos Wannafind.dk kan jeg får oplyninger mere om det..

Tak for hjælpe så du får dejlig med hjem 60 ponit :-o
kan du ha en god aften.
Avatar billede paaj Nybegynder
26. september 2006 - 18:50 #12
Lukket