Avatar billede lysholm Praktikant
25. september 2006 - 23:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor skal man trykke to gange på knapperne?

Hejsa
Jeg er i gang med at lave hjemmesiden http://www.fodspor2007.dk/
Det undrer mig bare, at syv flash-knapper (øverst på siden) skal have to tryk inden den aktiveres.
Det jeg ønsker, at man fører markøren over knappen og trykker..og så er man videre!
Nogen der har en løsning?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. september 2006 - 23:47 #1
fungere fint med 1 click her, Firefox og IE
Avatar billede lysholm Praktikant
25. september 2006 - 23:48 #2
ok, jeg har installeret den helt nye IE ..måske den der laver bøvl :o)
Avatar billede lysholm Praktikant
25. september 2006 - 23:59 #3
Det er den nye IE, der ikke kan vise siden 100% i orden!

Opretter du et svar?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
26. september 2006 - 00:10 #4
Det er ikke kun IE7, men også tidligere versioner, grundet en sikkerhedsopdatering der kom for et par måneder siden.

Her er beskrevet et fix:
http://www.mix-fx.com/flash-prompt.htm
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
26. september 2006 - 09:35 #5
Jeg mener at have læst et eller andet sted at outerHTML ikke altid virker, jeg bruger selv denne løsning hvor object tagget indsættes via javascript

http://www.adobe.com/devnet/activecontent/articles/devletter.html
Avatar billede hmortensen Nybegynder
26. september 2006 - 10:41 #6
nheilbuth, var faktisk den jeg var ude efter, men kunne ikke lige hitte den ;)
Avatar billede lysholm Praktikant
26. september 2006 - 17:06 #7
Nu blev jeg lidt forvirret :o)
Den løsning, som hmortensen henviser til (mix-fx) er den ikke optimal?

Synes den løsning som er beskrevet på Adobe´s hjemmeside virker lidt uoverskueligt, men min side skal bare virke, så hvis det er den løsning der skal til ...så må jeg hugge mig igennem den!
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
26. september 2006 - 17:38 #8
Adobes løsning er nu ikke så slem. Du skal bare hente filen AC_RunActiveContent.js og lave et link til den i head tagget.

Derefter erstatter du følgende kode:

<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=7,0,19,0" width="550" height="400" align="middle">
  <param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
  <param name="movie" value="foo.swf" />
  <param name="quality" value="high" />
  <param name="bgcolor" value="#ffffff" />
<embed src="foo.swf" quality="high" bgcolor="#ffffff" width="550" height="400" name="foo" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
</object>

Med:

<script type="text/javascript" >
AC_FL_RunContent('codebase','http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=7,0,19,0','width','550','height','400','align','middle','src','foo','quality','high','bgcolor','#ffffff','name','foo','allowscriptaccess','sameDomain','pluginspage','http://www.macromedia.com/go/getflashplayer','movie','foo' );
</script>

Håber det hjælper
Avatar billede lysholm Praktikant
26. september 2006 - 20:50 #9
nheilbuth .. tak for din forklaring ... men jeg er for "grøn" til at kunne ordne problemet på den måde. Har forsøgt, men uden held!

Når jeg fjerner </object> .. så forsvinder min flash-knap :o(

Derefter håbede jeg det ville hjælpe at opdatere med Dreamweaver 8.0.2 Updater .. men også uden held!

Suk ;o)
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
26. september 2006 - 21:04 #10
Lad mig se om jeg kan uddybe det.

Du skal hente og udpakke zip filen fra adobe. Den fil du skal bruge hedder AC_RunActiveContent.js. Hvis du lægger den i den samme mappe som din HTML fil skal du tilføje følgende et eller andet sted mellem <head> og </head>:

<script src="AC_RunActiveContent.js" type="text/javascript"></script>

Derefter skal du kigge på dine object tags. Du skal slette dine alt i mellem <object> og </object> (inklusive <object> og </object>, og erstatte dem med et et <script> tag og et metodekald til AC_FL_RunContent(), efterfuldt af et </script>.

Altså, indtil videre:

<script type="text/javascript">
AC_FL_RunContent();
</script>

Alle parametrene fra det tidligere object tag skal så puttes ind i parantesen. Hvis der står height="400" bliver det til:

<script type="text/javascript">
AC_FL_RunContent('height', '400');
</script>

Det samme med params. Altså hvis der står <param name="movie" value="foo.swf"> bliver det til:

<script type="text/javascript">
AC_FL_RunContent('height', '400', 'movie', 'foo');
</script>

Håber du kan følge mig, ellers kan du vise mig et af dine <object> tags til flash elementet, så skal fortælle dig hvordan det skal se ud i scriptet.
Avatar billede lysholm Praktikant
26. september 2006 - 21:17 #11
Kigger på det ... :o)
Avatar billede lysholm Praktikant
26. september 2006 - 22:03 #12
Det var slet ikke så slemt ;o) ... tusind tak for hjælpen, du har været en fantastisk hjælp!
Mvh. Per
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
27. september 2006 - 09:10 #13
Det var så lidt. Glæder mig du fik det til at virke.
Tak for point.