Avatar billede kraghjensen Nybegynder
25. september 2006 - 23:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kontrol af post i en loop

Jeg har denne stump kode, der første finder hvilke forskellige leverandører der benyttes til en given ordre.

Det næste der sker i koden er der findes hvilke type varer er der i ordren.

I den sidste loop vil jeg gerne have kode til at sende en mail  med alle de forskellige varer der er til samme leverandør.

Jeg har helt styr på det med mail'en, men mangler koden som finder de poster som der til samme leverandør.

intOrderID = request.form("orderID")

set conn = server.createObject("ADODB.Connection")

conn.open "PROVIDER=SQLOLEDB;DATA SOURCE=(local);DATABASE=XYZ;USER ID=XZY;PASSWORD=XYZ"

'Find hvilken leverandører der skal benyttes i ordren

SqltextFindLeverandor = "SELECT tbl_Toner_orders.OrderID, tbl_Toner_TonerTyper.Leverandor AS ExpLeverandor FROM tbl_Toner_orders INNER JOIN tbl_Toner_TonerTyper ON tbl_Toner_orders.TonerTypeID = tbl_Toner_TonerTyper.TonerType WHERE    (tbl_Toner_orders.OrderID = "& intOrderID &") GROUP BY tbl_Toner_orders.OrderID, tbl_Toner_TonerTyper.Leverandor"

set rs_FindLeverandor = Conn.Execute(sqlTextFindLeverandor)

Do While not rs_FindLeverandor.EOF

Leverandor = rs_FindLeverandor("ExpLeverandor")

rs_FindLeverandor.movenext

'Find de produkter der er i ordren ud fra OrderID og Leverandør

sqltext="SELECT    tbl_Toner_orders.OrderID, tbl_Toner_TonerTyper.Leverandor AS str_leverandor, tbl_Toner_orders.antal AS AntalStyks, tbl_Toner_orders.TonerTypeID AS TonerTypeID, tbl_Toner_orders.rekvnr AS Rekvnr, tbl_Toner_orders.ansvar, tbl_Toner_orders.formal, tbl_Toner_orders.art, tbl_Toner_orders.status FROM tbl_Toner_orders INNER JOIN tbl_Toner_TonerTyper ON tbl_Toner_orders.TonerTypeID = tbl_Toner_TonerTyper.TonerType GROUP BY tbl_Toner_orders.OrderID, tbl_Toner_TonerTyper.Leverandor, tbl_Toner_orders.antal, tbl_Toner_orders.TonerTypeID, tbl_Toner_orders.rekvnr, tbl_Toner_orders.ansvar, tbl_Toner_orders.formal, tbl_Toner_orders.art, tbl_Toner_orders.status HAVING (tbl_Toner_orders.OrderID = "& intOrderID &") AND (tbl_Toner_TonerTyper.Leverandor = '" & Leverandor &"') AND (tbl_Toner_orders.status = 'Lukket')"

set rs = Conn.Execute(sqlText)

Do while not rs.EOF

'Her skal der være en kontrol af om der er flere poster til samme leverandør.
'Hvis der er det skal disse "slås" sammen i en varible, og indholdet skal sendes til leverandøren på mail

'Når der er sendt en mail til den første leverandør i ordren, skal der efterfølgende sendes en mail til den næste leverandør i ordren - hvis der er en.

loop

%>
Avatar billede kraghjensen Nybegynder
26. september 2006 - 15:11 #1
Lukker spr. da det var en forkert forklaring
Avatar billede kraghjensen Nybegynder
26. september 2006 - 15:11 #2
ups prøver lige igen