Avatar billede eaglee Nybegynder
25. september 2006 - 10:59 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

kan ikke se tilgængelige trådløse netværk

Sidder med to bærbare pc´er. Den ene kan se alle trådløse netvær som er til rådighed, men den anden kan slet ikke se nogen. hvad kan det skyldes ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. september 2006 - 11:02 #1
Typisk er det netkort der driller, herunder forudsætning af at begge netkort faktisk er installeret, enablet osv osv
Avatar billede eaglee Nybegynder
25. september 2006 - 11:13 #2
Netværks kortet er installeret og er enablet.... men listen med tilgængelige netvækr forbliver tomt ( ved den ene bærbar)
Avatar billede eaglee Nybegynder
25. september 2006 - 11:20 #3
Der er selvfølgelig et rødt kryds på forbindelsen da der jo ikke er etableret nogen  forbindelse.
Avatar billede eaglee Nybegynder
25. september 2006 - 11:23 #4
Skal måske lige tilføje; operativ systemet er win xp
Avatar billede eaglee Nybegynder
25. september 2006 - 11:26 #5
Har prøvet at afinstallere netværk kortet, også auto detecter windows jo kortet når man genstarter... kunne det tænkes at der er noget i opsætningen der er forkert... og vis det er en mulighed er der nogen der kan hjælpe med det ? Den trådløse router jeg vil connecte til er en linksys
Avatar billede eaglee Nybegynder
25. september 2006 - 11:30 #6
netværks kortet er: 802.11g MiniPCI Wirelesss Adapter.
Avatar billede moocher Nybegynder
25. september 2006 - 11:31 #7
Har du service pack 2 ??? Service Pack 1 har problemer med trådløse netværk specielt hvis de er krypeteret
Avatar billede moocher Nybegynder
25. september 2006 - 11:32 #8
Desuden har flere bærbare en knap på siden der slukker for netkortet (sikkerhed tror jeg :P) Prøv at se om der er sådan en (ofte på siden)
Avatar billede eaglee Nybegynder
25. september 2006 - 11:44 #9
Nu kan jeg se min router/netværk ... men får ikke tildelt en ip
Avatar billede moocher Nybegynder
25. september 2006 - 11:52 #10
Hmm hvad får du af fejl ?? Hvis du da får nogen og hvad gjorde at der kom forbindelse
Avatar billede eaglee Nybegynder
25. september 2006 - 11:57 #11
Har fået det til at virke nu... Men du skal da live have tak for hjælper... det hjælper altid med lidt inspiration... Smid lige et svar..
Avatar billede moocher Nybegynder
25. september 2006 - 12:04 #12
Smid hellere noget karma og snup pointene selv :)
Avatar billede eaglee Nybegynder
25. september 2006 - 12:04 #13
smutter nu.. men vis du smidder et svar... så skal jeg nok ordne det senere .. ha´en god dag.
Avatar billede moocher Nybegynder
25. september 2006 - 12:04 #14
- Løste jo ikke ligefrem dit problem ;)
Avatar billede eaglee Nybegynder
25. september 2006 - 12:05 #15
Nej men du .... skulle da bruge tid på det
Avatar billede moocher Nybegynder
25. september 2006 - 12:12 #16
Haha sidder og kigger på 20-30 sager herinde samtidig :P
Avatar billede eaglee Nybegynder
25. september 2006 - 12:17 #17
okay... så tager jeg dem bare selv :-)
Avatar billede moocher Nybegynder
25. september 2006 - 12:26 #18
Then do it :P
Avatar billede eaglee Nybegynder
26. september 2006 - 13:07 #19
:-)