Avatar billede jimmy4650 Nybegynder
25. september 2006 - 09:53 Der er 1 kommentar

Alert box med wait funktion

Hej

Jeg skal bruge noget VB kode til at installere et program i windows. vb koden skal execute en .bat fil som starter installationen, der skal være en alertbox på skærmen mens installationen er igang og den må ikke kunne lukkes.

Når installationen er afsluttet skal man kunne klikke på en knap i aleretboxen eks "Ok" som både lukker alertboxen men også executer endnu .bat fil som genstarter pc'en.

Er det muligt ?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
28. september 2006 - 14:44 #1
Hmmmm... jeg ved umiddelbart ikke lige hvordan det skal laves, men en måde at gøre det på, KUNNE være at i stedet for du har en ok box, så laver du en cmd fil der ser således ud.

CLS
@echo off
TITLE Installation

ECHO.
ECHO Der bliver installeret et program
ECHO lad være med at rør noget computeren genstarter selv.

start /wait setup.exe /silent
shutdown -r -f -t 10

Men ved ikke om det er noget der kan bruges til noget....