Avatar billede wildthing Nybegynder
25. september 2006 - 09:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

update sker ikke

Nedenstående update opdaterer ikke min record. Jeg anvender Visual Web Developer 2005 express edition, og inde i configureringen hvor jeg tester ved selv at udfylde parametrene virker det fint, men ikke når jeg kører siden. Jeg får ingen fejl, og deværre ingen opdatering. Er der en der kan se hvad der mangler??

OldValuesParameterFormatString="original_{0}"
UpdateCommand="UPDATE pricelists SET discount = @discount, price =59 WHERE (s_GUID = @original_s_GUID)">
<UpdateParameters>
        <asp:Parameter Name="discount" />
        <asp:Parameter Name="original_s_GUID" />
</UpdateParameters>
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
25. september 2006 - 09:19 #1
Har du tjekket at attribut-typer og variabel-typer passer sammen?
Har du tjekket om formateringen af dine variabler passer med attribut-typerne?
og hvorfor har du () om din WHERE-klausul?
Avatar billede wildthing Nybegynder
25. september 2006 - 09:29 #2
paranteserne satte editoren sikkert selv på et tidspunkt. Jeg har lige observeret at generate,insert,update valget er blevet disablet, hvilket må skyldes et eller andet. Jeg HAR kunnet opdater tidligere i forløbet, men med en lidt anden sql-sætning. mangler lige at finde ud af hvad der er sket. jeg har connected til en database, og måske der det netop datatyperne der driller. jeg vil straks se efter.
Avatar billede wildthing Nybegynder
25. september 2006 - 10:01 #3
hov, der skulle ha' stået "Jeg har connected til en ANDEN database":)

jeg har lave et simpelt script som heller ikke virker. Kan du "sw red 6" se noget ud fra dette. feltet discount er "Float" og price er "Money" s_GUID er naturligvis uniqidentifier:
        <asp:GridView ID="GridView1" runat="server" AutoGenerateColumns="False" DataSourceID="SqlDataSource1"
            Style="z-index: 100; left: 280px; position: absolute; top: 99px">
            <Columns>
                <asp:CommandField ShowEditButton="True" />
                <asp:BoundField DataField="discount" HeaderText="discount" SortExpression="discount" />
                <asp:BoundField DataField="price" HeaderText="price" SortExpression="price" />
                <asp:BoundField DataField="s_GUID" HeaderText="s_GUID" ReadOnly="True" SortExpression="s_GUID"/>
            </Columns>
        </asp:GridView>
        <asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource1" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:PricelistConnectionString %>"
            SelectCommand="SELECT discount, price, s_GUID FROM pricelists WHERE (s_GUID = 'fbdedf33-62ee-4a3c-83a8-007050de796f')" UpdateCommand="UPDATE TOP (1) pricelists SET discount = @discount WHERE (s_GUID = @original_s_GUID)">
            <UpdateParameters>
                <asp:Parameter Name="original_s_GUID" Type="String" />
            </UpdateParameters>
        </asp:SqlDataSource>
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
25. september 2006 - 10:08 #4
har du prøvet at sætte ' rundt om @original_s_GUID ? jeg er ikke haj til ASP og slet ikke ASP.NET, men kan det være fordi original_s_GUID er type=string?
Avatar billede wildthing Nybegynder
25. september 2006 - 10:17 #5
det giver fejl:(

har også tilføjet
OldValuesParameterFormatString="original_{0}
men hjalp ikke
Avatar billede wildthing Nybegynder
25. september 2006 - 13:11 #6
fejl fundet:
ud over at
DataKeyNames="s_GUID"
var forsvundet fra datagridview
skyldtes det at jeg i "on page load" koden havde fået sat
customerpricelistview.DataBind() ind
og det åd på en eller anden måde variablerne. ved ikke helt hvad der sker!
men nu virker det igen.