Avatar billede simit Nybegynder
17. maj 2001 - 00:25 Der er 22 kommentarer

rystende skærm

Hvordan ryster man skærmen?
Avatar billede nomiz Nybegynder
17. maj 2001 - 00:27 #1
Ved at tage den i din favn, og bevæge skærmen hastigt fra side til side, adskillige gange.
... Eller mener du at afmagnitisere den? Det gør du med funktionen, \"Degauss\"

/vh
Simon
Avatar billede simit Nybegynder
17. maj 2001 - 00:29 #2
:)
Avatar billede parazite Nybegynder
17. maj 2001 - 00:29 #3
Tag fat (ikke for hårdt!) på hver side af skærmen.
Bevæg blidt armene i vilkårlige cirkler, mens du løfter skærmen få centimeter fra fladen den står på.

Viola! :)
Avatar billede simit Nybegynder
17. maj 2001 - 00:34 #4
nomiz --> har du et eks. på brugen af funktionen degauss
Avatar billede msmows Nybegynder
17. maj 2001 - 00:38 #5
Degauss (afmagnetisering) f.eks. ved misfarvning af skærmen, farvepletter. Opstår bl.a. ved nærkontakt med højttalere.
Avatar billede nomiz Nybegynder
17. maj 2001 - 00:38 #6
Et eksempel? Ja, skærmbilledet \"ryster\" og skulle derefter gerne være afmagnitiseret.

/vh
Simon
Avatar billede simit Nybegynder
17. maj 2001 - 00:40 #7
øhm :) okay.
jeg vil have skærm billedet til at ryste når en bruger flytter, klikker eller kommer ind på min side, hvordan gør jeg det.
Avatar billede parazite Nybegynder
17. maj 2001 - 00:40 #8
simit : Degauss er ikke en programmeringsfunktion, men en funktion der startes med et tryk på en knap på skærmen. :)
Avatar billede otis Nybegynder
17. maj 2001 - 00:41 #9
Jeg kan lave det i javascript  ?!

/otis
Avatar billede simit Nybegynder
17. maj 2001 - 00:44 #10
otis --> kan jeg bruge det i flash?
Avatar billede otis Nybegynder
17. maj 2001 - 00:45 #11
<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript1.2\">

<!---
//Stjålet af otis hehe
bName = navigator.appName;
bVer = parseInt(navigator.appVersion);
        if (bName == \"Netscape\" && bVer == 3) ver = \"n3\";
        else if (bName == \"Netscape\" && bVer == 2) ver = \"n2\";
        else if (bName == \"Netscape\" && bVer >= 4) ver = \"n4\";
        else if (bName == \"Microsoft Internet Explorer\" && bVer == 2) ver = \"e3\";
        else if (bName == \"Microsoft Internet Explorer\" && bVer > 2) ver = \"e4\";

if (navigator.appVersion.indexOf(\"Mac\") != -1) ver+=\"m\";
function shake() {
        if (ver == \"n4\" || ver == \"n4m\" || ver == \"e4\" || ver == \"e4m\") {
                for (i = 10; i > 0; i--) {
                for (z = 10; z > 0; z--) {
                        self.moveBy(0,i);
                        self.moveBy(i,0);
                        self.moveBy(0,-i);
                        self.moveBy(-i,0);
                } }
        }
setTimeout(\'shake()\',3000);

// --->
</SCRIPT>
Avatar billede parazite Nybegynder
17. maj 2001 - 00:45 #12
Avatar billede simit Nybegynder
17. maj 2001 - 00:47 #13
ja bare ikke lige så lang tid
Avatar billede parazite Nybegynder
17. maj 2001 - 01:02 #14
Hvis det ikke skal være så længe, så ret lidt i otis\' kode:
setTimeout(\'shake()\',3000); skal være:
setTimeout(\'shake()\',2000); for 2 sekunder, eller
setTimeout(\'shake()\',1000); for 1 sekund. :)
Avatar billede simit Nybegynder
17. maj 2001 - 01:04 #15
skal jeg lægger otis script ind hvor jeg skriver action scripts eller hvad?
Avatar billede parazite Nybegynder
17. maj 2001 - 01:05 #16
Nopz. Den HTML-side, som du embedder Flash\'en i skal du lægge scriptet i.
Avatar billede simit Nybegynder
17. maj 2001 - 01:07 #17
hmm... min flash fil er kører ikke i en browser, det er en exe fil
Avatar billede parazite Nybegynder
17. maj 2001 - 01:18 #18
Så kan du ikke med otis\' script. Er dog sikker på Nikolaj eller d!ikator kan komme med et godt forslag! :)
Avatar billede repsej22 Nybegynder
17. maj 2001 - 10:54 #19
undskyld jeg blander mig...men hvis skærmen skal ryste når man trykker på en flash knap, hvilket actionscript skal knappen så have, for at kalde på javascriptet?
Avatar billede qzar Nybegynder
17. maj 2001 - 11:55 #20
Lige en lille ide når du har skærmen mellem dine hænder og står og ryster løs så prøv at slukke for strømen først det er virkelig en dejlig fornemmelse!
Avatar billede diktator Nybegynder
17. maj 2001 - 11:56 #21
repsej22 -:> Hvis du bruger otis eksempel i HTML kan det se sådan ud;

on (release) {
getURL (\"java script:shake()\");
}
Avatar billede egede Nybegynder
17. maj 2001 - 17:14 #22
Hvis de skal fremvises med en projektor, så sørg for at have den på et rullebord med noget stærk bølgepap neden under.

Ellers bliver du nok nødt til selv at animere den rysten der skal til.

Eller også vise den i et browservidue hvor alle menuer og rullepaneler er væk, skal også laves med java, har set det før kan bare ikke huske hvor..