Avatar billede simsen Mester
23. september 2006 - 13:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tilgå elementer på en MasterPage

Hej,

Jeg har en MasterPage mpDefault.aspx, hvor jeg har oprettet nogle tabeller. Jeg vil nu gerne tilgå de forskellige td i tabellerne, og lave om på en egenskab (baggrund) - hvordan gør jeg det fra koden af.

Sådan ser eksempelvis min tabel ud på MasterPage:

<table id="tableTop" align="left" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
                                <tr height="75px">
                                    <td id="tdTop" background="Images/logo.gif">

                                    </td>
                                </tr>
                                <tr height="20px">
                                    <td id="tdBaggrund" background="Images/lblue125.gif" width="800px">

Hvordan får jeg i kodesiden fat på tabellens ("tableTop") td'ere som har henholdsvis id "tdTop" og "tdBaggrund"?

Normalt i koden (når det er et billede) - ville jeg gøre sådan:

Image1.ImageUrl = "../Images/P9260221.JPG";

Men jeg kan ikke få fat i noget, der hedder tableTop endsige tdTop

Altså hvad skal jeg gøre, for at tilgå en td i en tabel i koden?

mvh
simsen :-)
Avatar billede snepnet Nybegynder
23. september 2006 - 14:18 #1
Du sætter de celler du vil tilgå fra koden til runat="server", og giver dem et id:
<td id="TD1" runat="server">
Så kan du lave sådan noget her (f.eks.):
TD1.BgColor = Color.Red.Name;
Mvh
Avatar billede simsen Mester
23. september 2006 - 14:26 #2
snepnet

Jeg havde glemt runat *flov* Det ved jeg jo godt skal med.... MEN jeg har nu stadig problemer - for det jeg vil ændre kan jeg ikke få med - nemlig den der hedder "background". Det er fordi, jeg skal bruge en anden sti, når jeg er på en bestemt side - så er det ikke som det nedenfor men istedet: background="../Images/logo.gif". Håber du kan hjælpe mig, for jeg vil altså helst ikke til at lægge en Images mappe ind i alle mine undermapper....

<td runat="server" id="tdTop" background="Images/logo.gif">

mvh
simsen :-)
Avatar billede neoman Novice
23. september 2006 - 15:09 #3
har du prøvet med <td runat="server" id="tdTop" background="~/Images/logo.gif"> ?
Avatar billede simsen Mester
23. september 2006 - 17:03 #4
neoman

Så fjerner den billedet, uden at komme med fejl

mvh
simsen :-)
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. september 2006 - 21:39 #5
ligger din imagefolder direkte under root? og hvad er den resulterende sti på billedet når du bruger neomans forslag?
Mvh
Avatar billede simsen Mester
20. oktober 2006 - 06:44 #6
opgiver denne :-(