Avatar billede charly Nybegynder
23. september 2006 - 13:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Office Word fejl ved åbning

Hej,

Jeg har en lille udfordring, når jeg forsøger at åbne word fra C#, hvor word i forvejen er blevet åbnet af en bruger.

Når følgende statement udføres:

wordApp = new Application();

Før jeg følgende fejl fra den wordapplikation som brugeren havde åbnet i forvejen:

"Filen anvendes af at andet program eller en anden bruger."

Kan man på nogen måde undertrykke denne fejl? Eller er der nogen der kan svare på, hvorfor at der er anhængighed mellem en word-instans som brugeren har åbet og en word-instans, som programmatisk er åbnet fra C#?
Avatar billede hacked Nybegynder
23. september 2006 - 14:35 #1
Du kan bruge Marshal.GetActiveObject() til at connecte til den eksisterende Word.

Word.Application wdapp = (Word.Application)System.Runtime.InteropServices.Marshal.GetActiveObject("Word.Application");
Avatar billede hacked Nybegynder
23. september 2006 - 14:36 #2
Avatar billede hacked Nybegynder
23. september 2006 - 14:52 #3
Umiddelbart vil jeg skyde på det er fordi Office Automation Server kun tillader en instance af hver fx. en WinWord, en Excel ect.
Avatar billede charly Nybegynder
23. september 2006 - 14:58 #4
Vil det sige, at du mener jeg skal anvende en eksisterende instans af word(hvis den findes) i stedet for at instantiere en ny via C#?
Avatar billede hacked Nybegynder
23. september 2006 - 15:00 #5
Ja.