Avatar billede johndifool Nybegynder
22. september 2006 - 22:40 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

oprette web-side med Word

Hej!

Er der nogen som ved hvordan man definerer størrelsen på en web-side oprettet i word.

Jeg har en tabel indlagt på en htm-side. Jeg ønsker at gøre htm-siden lige så stor som tabellen og helst kun med et kryds i øverste højre hjørne til at lukke siden. Altså en form for pop-upside.

Det skulle gerne være således, at htm-siden kan redigeres i Word.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
23. september 2006 - 23:59 #1
Jeg er ked af det, men Word er nok lige det eneste du overhovedet ikke skal vælge som html editor. Og det du vil, kan slet ikke lade sig gøre med Word. Find en gratis html editor, evt med wysiwyg.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
24. september 2006 - 00:04 #2
Her ser du koden fra Word til at lave en tabel på 3x3 felter:

<html xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office"
xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word"
xmlns:x="urn:schemas-microsoft-com:office:excel"
xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40">

<head>
<meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name=ProgId content=Word.Document>
<meta name=Generator content="Microsoft Word 11">
<meta name=Originator content="Microsoft Word 11">
<link rel=File-List href="Word-filer/filelist.xml">
<title>1</title>
<!--[if gte mso 9]><xml>
<o:DocumentProperties>
  <o:Author>A K</o:Author>
  <o:LastAuthor>A K</o:LastAuthor>
  <o:Revision>1</o:Revision>
  <o:TotalTime>1</o:TotalTime>
  <o:Created>2006-09-23T22:01:00Z</o:Created>
  <o:LastSaved>2006-09-23T22:02:00Z</o:LastSaved>
  <o:Pages>1</o:Pages>
  <o:Words>2</o:Words>
  <o:Characters>14</o:Characters>
  <o:Company>Privat</o:Company>
  <o:Lines>1</o:Lines>
  <o:Paragraphs>1</o:Paragraphs>
  <o:CharactersWithSpaces>15</o:CharactersWithSpaces>
  <o:Version>11.8036</o:Version>
</o:DocumentProperties>
</xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml>
<w:WordDocument>
  <w:GrammarState>Clean</w:GrammarState>
  <w:HyphenationZone>21</w:HyphenationZone>
  <w:PunctuationKerning/>
  <w:ValidateAgainstSchemas/>
  <w:SaveIfXMLInvalid>false</w:SaveIfXMLInvalid>
  <w:IgnoreMixedContent>false</w:IgnoreMixedContent>
  <w:AlwaysShowPlaceholderText>false</w:AlwaysShowPlaceholderText>
  <w:Compatibility>
  <w:BreakWrappedTables/>
  <w:SnapToGridInCell/>
  <w:WrapTextWithPunct/>
  <w:UseAsianBreakRules/>
  <w:DontGrowAutofit/>
  </w:Compatibility>
  <w:BrowserLevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:BrowserLevel>
</w:WordDocument>
</xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml>
<w:LatentStyles DefLockedState="false" LatentStyleCount="156">
</w:LatentStyles>
</xml><![endif]-->
<style>
<!--
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
    {mso-style-parent:"";
    margin:0cm;
    margin-bottom:.0001pt;
    mso-pagination:widow-orphan;
    font-size:12.0pt;
    font-family:"Times New Roman";
    mso-fareast-font-family:"Times New Roman";}
@page Section1
    {size:595.3pt 841.9pt;
    margin:3.0cm 2.0cm 3.0cm 2.0cm;
    mso-header-margin:35.4pt;
    mso-footer-margin:35.4pt;
    mso-paper-source:0;}
div.Section1
    {page:Section1;}
-->
</style>
<!--[if gte mso 10]>
<style>
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
    {mso-style-name:"Tabel - Normal";
    mso-tstyle-rowband-size:0;
    mso-tstyle-colband-size:0;
    mso-style-noshow:yes;
    mso-style-parent:"";
    mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
    mso-para-margin:0cm;
    mso-para-margin-bottom:.0001pt;
    mso-pagination:widow-orphan;
    font-size:10.0pt;
    font-family:"Times New Roman";
    mso-ansi-language:#0400;
    mso-fareast-language:#0400;
    mso-bidi-language:#0400;}
</style>
<![endif]-->
</head>

<body lang=DA style='tab-interval:65.2pt'>

<div class=Section1>

<table class=MsoNormalTable border=0 cellspacing=0 cellpadding=0 width=128
style='width:96.0pt;margin-left:2.75pt;border-collapse:collapse;mso-padding-alt:
0cm 3.5pt 0cm 3.5pt'>
<tr style='mso-yfti-irow:0;mso-yfti-firstrow:yes;height:12.75pt'>
  <td width=64 nowrap valign=bottom style='width:48.0pt;border:solid windowtext 1.0pt;
  mso-border-alt:solid windowtext .5pt;padding:0cm 3.5pt 0cm 3.5pt;height:12.75pt'>
  <p class=MsoNormal align=right style='text-align:right'><span
  style='font-size:10.0pt;font-family:Arial'>1<o:p></o:p></span></p>
  </td>
  <td width=64 nowrap valign=bottom style='width:48.0pt;border:solid windowtext 1.0pt;
  border-left:none;mso-border-top-alt:solid windowtext .5pt;mso-border-bottom-alt:
  solid windowtext .5pt;mso-border-right-alt:solid windowtext .5pt;padding:
  0cm 3.5pt 0cm 3.5pt;height:12.75pt' x:num>
  <p class=MsoNormal align=right style='text-align:right'><span
  style='font-size:10.0pt;font-family:Arial'>4<o:p></o:p></span></p>
  </td>
</tr>
<tr style='mso-yfti-irow:1;height:12.75pt'>
  <td width=64 nowrap valign=bottom style='width:48.0pt;border:solid windowtext 1.0pt;
  border-top:none;mso-border-left-alt:solid windowtext .5pt;mso-border-bottom-alt:
  solid windowtext .5pt;mso-border-right-alt:solid windowtext .5pt;padding:
  0cm 3.5pt 0cm 3.5pt;height:12.75pt' x:num>
  <p class=MsoNormal align=right style='text-align:right'><span
  style='font-size:10.0pt;font-family:Arial'>2<o:p></o:p></span></p>
  </td>
  <td width=64 nowrap valign=bottom style='width:48.0pt;border-top:none;
  border-left:none;border-bottom:solid windowtext 1.0pt;border-right:solid windowtext 1.0pt;
  mso-border-bottom-alt:solid windowtext .5pt;mso-border-right-alt:solid windowtext .5pt;
  padding:0cm 3.5pt 0cm 3.5pt;height:12.75pt' x:num>
  <p class=MsoNormal align=right style='text-align:right'><span
  style='font-size:10.0pt;font-family:Arial'>5<o:p></o:p></span></p>
  </td>
</tr>
<tr style='mso-yfti-irow:2;mso-yfti-lastrow:yes;height:12.75pt'>
  <td width=64 nowrap valign=bottom style='width:48.0pt;border:solid windowtext 1.0pt;
  border-top:none;mso-border-left-alt:solid windowtext .5pt;mso-border-bottom-alt:
  solid windowtext .5pt;mso-border-right-alt:solid windowtext .5pt;padding:
  0cm 3.5pt 0cm 3.5pt;height:12.75pt' x:num>
  <p class=MsoNormal align=right style='text-align:right'><span
  style='font-size:10.0pt;font-family:Arial'>3<o:p></o:p></span></p>
  </td>
  <td width=64 nowrap valign=bottom style='width:48.0pt;border-top:none;
  border-left:none;border-bottom:solid windowtext 1.0pt;border-right:solid windowtext 1.0pt;
  mso-border-bottom-alt:solid windowtext .5pt;mso-border-right-alt:solid windowtext .5pt;
  padding:0cm 3.5pt 0cm 3.5pt;height:12.75pt' x:num>
  <p class=MsoNormal align=right style='text-align:right'><span
  style='font-size:10.0pt;font-family:Arial'>6<o:p></o:p></span></p>
  </td>
</tr>
</table>

<p class=MsoNormal><o:p>&nbsp;</o:p></p>

</div>

</body>

</html>
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
24. september 2006 - 00:06 #3
Og den samme fra et html dokument lavet med Dreamweaver:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>
<table border="1">
  <tr>
    <td>1</td>
    <td>4</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>2</td>
    <td>5</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>3</td>
    <td>6</td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede johndifool Nybegynder
30. september 2006 - 14:00 #4
tak for kommentaren...hvis du vil have point opret venligst et svar..
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. september 2006 - 16:43 #5
Et svar.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
04. oktober 2006 - 19:02 #6
Skal vi lukke.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
07. oktober 2006 - 13:08 #7
??
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
14. oktober 2006 - 10:00 #8
???
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:35 #9
Ved du hvordan du lukker?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
18. november 2006 - 09:23 #10
Lidt respons!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. november 2006 - 17:48 #11
...
Avatar billede johndifool Nybegynder
22. november 2006 - 22:12 #12
undskyld den lange ventetid.....
Avatar billede johndifool Nybegynder
22. november 2006 - 22:14 #13
har klikket på accepter...er det ok?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. november 2006 - 22:25 #14
Nej, du skal først markere mit navn, inden du accepterer: http://www.racingcar.dk/eksperten/svar/svar.html
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. november 2006 - 23:13 #15
Så lykkes det. Tak for point :o)