Avatar billede hyperactive Nybegynder
22. september 2006 - 19:48 Der er 1 løsning

Input string was not in a correct format

Ved ikke om jeg har stirret mig blind her. Får fejlen "Input string was not in a correct format".

                SqlHelper.ExecuteNonQuery(System.Configuration.ConfigurationSettings.AppSettings["dataSource"], "sr_insertKalenderAftale", new SqlParameter("@kundeId", int.Parse(kundeId.ToString())), new SqlParameter("@kategoriId", int.Parse(this.RadComboBox1.SelectedValue.ToString())), new SqlParameter("@lokationsId", int.Parse(this.Radcombobox2.SelectedValue.ToString())), new SqlParameter("@startDato", this.RadDatePicker1.SelectedDate.ToShortDateString()), new SqlParameter("@slutDato", this.RadDatePicker2.SelectedDate.ToShortDateString()));

CREATE PROCEDURE [dbo].[sr_insertKalenderAftale]
@kundeId int,
@kategoriId int,
@lokationsId int,
@startDato varchar(40),
@slutDato varchar(40)

AS
INSERT INTO sr_kalender(kundeId, kategoriId, lokationsId, startDato, slutDato) VALUES(@kundeId, @kategoriId, @lokationsId, @startDato, @slutDato)
GO

Nogen, der kan se fejlen???
Avatar billede hyperactive Nybegynder
24. september 2006 - 13:32 #1
Har fundet en løsning:

SqlParameter[] parms = new SqlParameter[5];
                parms[0] = new SqlParameter("@kundeId", SqlDbType.Int);
                parms[0].Value = kundeId;
                parms[1] = new SqlParameter("@kategoriId", SqlDbType.Int);
                parms[1].Value = int.Parse(RadComboBox1.SelectedValue.ToString());
                parms[2] = new SqlParameter("@lokationsId", SqlDbType.Int);
                parms[2].Value = partnerId;
                parms[3] = new SqlParameter("@startDato", SqlDbType.SmallDateTime);
                parms[3].Value = DateTime.Parse(this.RadDatePicker1.SelectedDate.ToShortDateString());
                parms[4] = new SqlParameter("@slutDato", SqlDbType.SmallDateTime);
                parms[4].Value = DateTime.Parse(this.RadDatePicker2.SelectedDate.ToShortDateString());

                SqlHelper.ExecuteNonQuery(System.Configuration.ConfigurationSettings.AppSettings["dataSource"], "sr_insertKalenderAftale", parms);