22. september 2006 - 16:09Der er
8 kommentarer og 2 løsninger
Kopiere celler til specifikt format i Word
Hej Alle!
Jeg har et spørgsmål som jeg er sikker på en del må have spurgt om før, i en eller anden afskygning! Dog kan jeg ikke finde det, så her kommer det igen...
Jeg har excel fil med tre kolonner, eksempelvis: Navn alder by Jakob 20 2100 John 25 3100 Peter 35 4100
Hver række vil jeg gerne have lagt ind i min wordfil på et specielt format, eksempelvis som følgende:
Navn | Navn | Navn Alder | Alder | Alder By | By | By _____________________________ Navn | Navn | Navn Alder | Alder | Alder By | By | By
Der er så flere hundrede rækker, som alle skal puttes ind i en word fil, med ovenstående format.
Dette vil tag en krig at gøre manuelt, og mit spørgsmål er således, hvordan gøres dette automatisk/script/programmering?
Kør denne makro fra Excel. Der skal være et tomt ark der hedder Ark2:
Public Sub Skift() Aktivenavn = ActiveSheet.Name Sheets("Ark2").Activate Sheets("Ark2").Columns("A:C").Select Selection.ClearContents
With Selection.Borders() .LineStyle = xlNone .Weight = xlThin .ColorIndex = xlNone End With
Sheets(Aktivenavn).Select Bund = Range("A65536").End(xlUp).Row For I = 1 To Bund N = N + 1 For Z = 1 To 3
For Y = 1 To 3 RkArray = RkArray & Cells(I + Z - 1, Y) If Y < 3 And Cells(I + Z - 1, Y) <> "" Then RkArray = RkArray & Chr(10) End If Next Sheets("Ark2").Cells(N, Z) = RkArray RkArray = "" Next I = I + 2 Next Sheets("Ark2").Select Sheets("Ark2").Range("A1:C" & N).Select
With Selection.Borders() .LineStyle = xlContinuous .Weight = xlThin .ColorIndex = xlAutomatic End With Selection.Copy End Sub
Nu skal jeg så bare have lagt data ind i min template word fil. Så spørgsmålet er hvordan får jeg kopieret hver celle ind i min word fil, der består af en tabel med 3 kolonner og x antal rækker? Nogen anelse?
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.