Avatar billede nat Nybegynder
22. september 2006 - 14:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

C#.net Update i datagrid til DB

Hej Eksperter,

Jeg har følgende kode:

public void DG1_Update(Object sender, DataGridCommandEventArgs e)
{
string husstandeBy =((TextBox)e.Item.Cells[5].Controls[0] ).Text ;
string husstandeLand =((TextBox)e.Item.Cells[6].Controls[0] ).Text ;
string postnr =((TextBox)e.Item.Cells[0].Controls[0] ).Text ;

try
{
string updateCmd = "UPDATE DB1 SET Antalby = @HusstandeBy,  AntalLand = @HusstandeLand WHERE postnr = @postnr";

SqlConnection scon = new SqlConnection(ProdSQLConnStr);
SqlCommand myCommand = new SqlCommand(updateCmd, scon);

myCommand.Parameters.Add(new SqlParameter("@HusstandeBy", Convert.ToInt32(husstandeBy)));

myCommand.Parameters.Add(new SqlParameter("@HusstandeLand", Convert.ToInt32(husstandeLand)));

myCommand.Parameters.Add(new SqlParameter("@postnr", Convert.ToInt32(postnr)));

scon.Open ();

myCommand.ExecuteNonQuery();

DG1.EditItemIndex = -1;

FillDatagrid();

}
catch(Exception ex)
{
System.Diagnostics.Debug.WriteLine(ex.ToString());
}

Når jeg vælger update i mit datagrid kører den ovenstående kode igennem én gang hvor den ikke har fået de nye indtastede værdier, og derefter kører den koden igennem igen hvor den så kommer med følgende fejl: "There is no source code available for the current location."

Hvordan kan dette være? Hvad mangler jeg i min kode?
Avatar billede hacked Nybegynder
23. september 2006 - 02:12 #1
Tror det har noget at gøre med din debugger. Prøv først og kør programmet uden debugging - CTRL-F5. Hvis programmet virker som det skal, så ved vi det er noget med debuggeren.
Her er tre links der alle tager udgangspunkt i din fejl. Håber de er til videre hjælp.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q329247
http://support.microsoft.com/kb/922647/en-us
http://support.microsoft.com/kb/318367/en-us
Avatar billede nat Nybegynder
25. september 2006 - 15:14 #2
Jeg fandt min fejl - det var noget kode der var gal på den. Man skal se sig godt for omkring postback og databindinger.

Men smid et svar for dine "anstrengelser" :o)
Avatar billede hacked Nybegynder
25. september 2006 - 23:08 #3
Kender det alt for godt selv :) .
Snup du selv point og forklar eventuelt hvad du præcis ændrede for at få programmet til at virke. Måske er der andre med samme problem.
Avatar billede nat Nybegynder
05. oktober 2006 - 15:00 #4
Skulle tilføje en if(!Page.IsPostBack) hvor Gridet bliver fyldt ( idet tilfælde i Page.Load) og for hver edit/update/cancel fylde gridet igen, istedet for blot at binde det.