Avatar billede ssn Nybegynder
22. september 2006 - 12:00 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

jeg kan kun skrive 255 tegn ?

hej alle mit problem er at man ikke kan skrive mere end 255 tegn i besked feldtet.

kan i løse det for mig ?

min kode ser sådan her ud

<%
Response.Buffer = True

'Åbner forbindelse til databsen
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("wall.mdb")
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
sql = "select * from wall order by id desc"
rs.Open sql, conn, 1, 3
%>
<html>
<head>
<title>ASP Tagwall</title>
</head>
<body align="center">
<br />
<table border="0" width="600" height="1" cellspacing="0" cellpadding="0" style="border: 1 solid #000000" bgcolor="#FFFFFF" align="center">
    <tr>
        <td align="center">

            <table border="0" align="center" width="399">
            <form method="post" action="default.asp" id=form1 name=form1>
                <tr><td colspan="2"><center>
                <%
                'Hvis brugeren har submittet formen
                if Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" then
                'Smider værdierne ned i variabler
                navn = Request("navn")
                tag = Request("tag")

                'Tjecker om navn og tag er udfyldt
                if navn = "" then
                    Response.Write("Udfyld dit navn<br />")
                end if

                if tag = "" then
                    Response.Write("Udfyld et tag<br />")
                end if

                    'Tilføjer til databasen hvis navn og tag er udfyldt
                    if navn <> "" AND tag <> "" then
                    rs.AddNew
                    rs("navn") = navn
                    rs("tag") = tag
                    rs("dato") = Now()
                    rs.update
                    'Opdaterer vinduet
                    Response.Redirect("default.asp")
                    end if

                end if %>
                </center></td></tr>
                <tr>
                    <td>Navn</td>
                    <td><input autocomplete="no" type="text" name="navn" value="<%=Request("navn")%>"></td>
                </tr>

                <tr>
                    <td valign="top">Kommentar</td>
                    <td><textarea rows="5" cols="44" name="tag"><%=Request("tag")%></textarea>
                </tr>

                <tr>
                    <td></td>
                    <td><input type="submit" value="Send"></td>
                </tr>
                </form>
            </table>
            <hr color="#000000" size="1" width="100%">
        </td>
    </Tr>

    <tr>
        <td align="center">
        <%
        'Hvis der ingen tags er
        if rs.eof or rs.bof then
        %>
        Ingen kommentar
        <% else
          'Lopper alle tags igennem med en løkke
          Do until rs.eof
                navn = rs("navn")
                tag = rs("tag")
                %>
        <%=navn%>: <%=tag%><br />
        <% rs.movenext
          loop

        end if %>
        </td>
    </tr>
</table>
</body>
</html>
<%
'Lukker recordset
rs.close
set rs = nothing
'Lukker connection
conn.close
set conn = nothing
%>
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. september 2006 - 12:03 #1
det er feltet i din database der er problemet...

du skal rette det til typen: Notat (i danske versioner) eller memo (i engelske)

tekst-feltet er som standard af max-længde på 255 tegn...
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. september 2006 - 12:05 #2
Det må være feltet TAG du skal rette formatet på...
Avatar billede ssn Nybegynder
22. september 2006 - 12:32 #3
ok det prøver jeg også

jeg havde ellers set efter det feldt men kunne ikke lige finde hvor jeg skal rette det.. ser lige efter igen
Avatar billede ssn Nybegynder
22. september 2006 - 12:33 #4
ved du hvor fanden man ser/retter det feldt  i access
Avatar billede keldo Nybegynder
22. september 2006 - 12:38 #5
Du skal formentlig ændre felttypen fra tekst til "notat". Tekst feltet har en begrænsning på 255 tegn, det har notatfeltet ikke. Du skal gøre det under tabeller, tabellens navn som du vil redigere i.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. september 2006 - 12:43 #6
ssn -> du skal vælge din tabel -> og så klikker du på design...
vælger feltet og herefter vælger du at du vil benyttet notat eller memo....
Avatar billede ssn Nybegynder
22. september 2006 - 12:49 #7
fedt tak skal i have.

jeg har fixet det. er ikke lige en haj til access ;-)
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. september 2006 - 12:54 #8
hehe nice...

Jeg smider et svar...
Men synes 200p er alt for meget for den her hjælp, så smid selv et svar også, og så bare giv hvad du gerne vil give for svaret :-)

Mvh. Jens
Avatar billede ssn Nybegynder
22. september 2006 - 12:57 #9
jeg skulle bare lige have det til at virker nu !!! :-)
Avatar billede keldo Nybegynder
22. september 2006 - 13:02 #10
Nogen gange er det enkle også svært ;-)
Avatar billede ssn Nybegynder
22. september 2006 - 13:03 #11
hm her har i så nogle point :-)

jeg bruger dem ikke til så meget alligevel ;-)
Avatar billede ssn Nybegynder
22. september 2006 - 13:03 #12
hov :-)
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. september 2006 - 13:06 #13
hehe :-)
Tak...

Men vil gerne lige være lidt på tværs...
og så ellers høre dig keldo, hvorfor er det du smider et svar der er identisk med mig, men bare en halv time efter...?
Avatar billede keldo Nybegynder
22. september 2006 - 14:48 #14
ellebaek, jeg svarede på snn kommentar 22/09-2006 12:33:54.
Mit svar var måske mere tydeligt end dit. Under alle omstændigheder er du jo ikke den eneste som ved noget om access, og styrken ved "ekserten" er jo netop at flere skriver de samme ting men på forskellig måde. Dermed får spørgeren maksimalt ud af sit spørgsmål. Og så kan man vel sige at hvis dit svar havde været godt og tydelig, så havde snn jo ikke behøvet spørg igen, vel?!
PS. ellebæk, glæd dig dog over at snn har fået løst sit problem, i stedet for at leje jantelov.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. september 2006 - 15:13 #15
ssn -> Undskyld for spam...

keldo ->
jeg kan bestemt ikke se forskellen på de 2 svar. Jo du skriver at det skal ændres under tabeller, tabellens navn... du uddyber ingen ting, dit svar er ikke mere tydeligt? Og jeg er udemærket klar over hvad styrken ved eksperten er. Og det er at man får flere forskellige løsninger på et problem. Eller i hvert fald bare får løst sit problem. I det her tilfælde var der en løsning, den kom jeg med til at starte med.

I et tilfælde som det, hvor du kommer med en kommentar til et spørgsmål, så lad være med at smide et svar, men i stedet læg en kommentar, så virker det ikke som pointrytteri som det bestemt er i det her tilfælde.

Og ja, jeg er fint tilfreds med at ssn har fået løst sit problem. Men dine svar er da rent pointrytteri, og det er ikke god stil på eksperten...!
Avatar billede keldo Nybegynder
22. september 2006 - 23:42 #16
ssn....du har da ikke fattet noget. Eller er det mig? Er der et sted hvor point fra eksperten kan veksles til "Et langt og lykkeligt liv?" For hvis ikke, er jeg da fuldstændig ligeglad med point. Hvad skal jeg bruge dem til? Det er da ikke derfor jeg er her. Du er da helt ude på et sidespor.
Iøvrigt var det vist ssn som valgte at fordele point og ikke mig. Du lyder som en dreng på 6 år som er blevet sydt for sin is......LOL troede det primært var voksne og fornuftige mennesker her på Eksperten, men.....
Avatar billede ellebaek Nybegynder
23. september 2006 - 00:22 #17
Okay... fair nok... så siger vi det..

men forklar mig lige forskellen på vores 2 svar, så skal jeg nok holde her..