Avatar billede uneerup Nybegynder
22. september 2006 - 10:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

kan ikke ændre tal til 1

Hej,

jeg har et hurtig spørgsmål. Jeg har en MSSQL db, deri har jeg en table med et tal felt som er sat til default at være 1.

Når jeg så ændre den til 0 via et script og prøver at ændre den endnu engang manuelt, ja så kan jeg ikke ændre den til 1 igen, den ændre sig bare til 2??? Hvorfor kan jeg ikke det?

Jeg benytter microsoft access til at administrere databasen.

/Uneerup
Avatar billede teepee Nybegynder
22. september 2006 - 12:39 #1
Er det defaultværdien der ændrer sig til 2 eller værdien i feltet?
Acceess viser ikke noget autoincrement vel ?
Avatar billede uneerup Nybegynder
22. september 2006 - 12:54 #2
Nej det er ikke default værdien, det er blot værdien i feltet.
Avatar billede uneerup Nybegynder
22. september 2006 - 12:58 #3
og der er ikke noget autoincrement..... jeg kan godt ændre den til 0 og alt over 1
Avatar billede bromer Nybegynder
24. september 2006 - 15:50 #4
Har du prøvet at ændre den uden brug af Access? Gennem en query analyzer eller Enterpris manager, som følger med MSSQL.
Avatar billede uneerup Nybegynder
25. september 2006 - 09:07 #5
Nej det har jeg ikke, jeg benytter også mssql på et webhotel, så jeg har ikke Enterpris manager..... query analyzer? hvad er det lige præcis?
Avatar billede teepee Nybegynder
25. september 2006 - 09:43 #6
Har du så prøvet gennem asp/php eller hvad du nu bruger i frontenden?
Avatar billede uneerup Nybegynder
26. september 2006 - 08:11 #7
jamen det virker fint nok, men ikke igennem Access...
Avatar billede uneerup Nybegynder
21. januar 2007 - 23:05 #8
lukker