Avatar billede semiprofkode Nybegynder
21. september 2006 - 23:03 Der er 2 kommentarer

at modtage RESPONSE på .aspx side

Jeg er ved at integrere payPal på min side, mangler kun at verificere betalinger. Hvordan modtager man et RESPONSE?

PayPal integrationsguiden siger:

PayPal responds to the post with a single word on one line in the body of the response:
SUCCESS or FAIL. When you receive a SUCCESS response, the rest of the body of the
response is the transaction details, one per line, in the format key=value where key and value
are both be URL-encoded strings. This response data needs to be parsed appropriately and
then URL-decoded.
Example successful response:
SUCCESS
first_name=Jane+Doe
Avatar billede lateralus Nybegynder
22. september 2006 - 11:54 #1
Kan du ikke bare iterere hen over alle entries i Request.Form?

foreach(string key in Request.Form)
  // hent value via: Request.Form[key]
Avatar billede semiprofkode Nybegynder
22. september 2006 - 12:06 #2
fandt løsningen i nogle kodeeeksempler som var godt gemt i deres dokumentation. Hold da ferie hvor har de meget dokumentation, det var det helt vildt. Forumer, .pdf dokumenter, developer sites, sandbox til at "lege" med overførsler mm. OG de forventer at man læser hele skidtet. Oh my god siger jeg så, men erkender at paypal er en af de største udbydere af web betaling på markedet.

// Create the request back
HttpWebRequest req = (HttpWebRequest) WebRequest.Create("https://www.sandbox.paypal.com/cgi-bin/webscr");

// Set values for the request back
req.Method = "POST";
req.ContentType = "application/x-www-form-urlencoded";
req.ContentLength = query.Length;

// Do the request to PayPal and get the response
StreamReader stIn = new StreamReader(req.GetResponse().GetResponseStream());
strResponse = stIn.ReadToEnd();
stIn.Close();