Avatar billede rookie Nybegynder
19. november 1999 - 08:51 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Antal i ( )

Hej!

Jeg har et lille hurtigt spørgsmål:

Ex. Jeg har en jobdatabase, hvor jeg ønsker at der ud for evt. kategorier skal stå "antal jobs(123) heraf nye(2)"
og de 123 er talt op i db'en og de 2 nye jobs er taget udfra dato'en(dags dato)

Help???
Avatar billede sone Nybegynder
19. november 1999 - 09:04 #1
Antal kan fås med COUNT:

  SELECT COUNT(tabelfelt) FROM tabelnavn

Den anden sætter du en WHERE-del på.

Avatar billede pingo Nybegynder
19. november 1999 - 09:06 #2
Så skulle den være i vinkel - skift Tabel ud med dit Tabelnavn og Feltnavn ud med et af felterne - fx. ID hvis der findes et sådan. Hvis dit dato felt ikke hedder Dato skift også det ud!

<%
INPUT = "SELECT Count(Feltnavn) As Count FROM Tabel WHERE Tabel.Dato = #" & Now() & & "#"
Set DagsDato = Conn.Execute(INPUT)

INPUT = "SELECT Count(Feltnavn) As Count FROM Tabel"
Set AlleDatoer = Conn.Execute(INPUT)
%>

antal jobs(<%=AlleDatoer("Count") %>) heraf nye(<%=DagsDato("Count") %>)

Avatar billede flemming Nybegynder
19. november 1999 - 10:07 #3
Hvis du bruger SQL server får du fejl med ##, så disse skal erstattes med '
Avatar billede pingo Nybegynder
19. november 1999 - 10:09 #4
Hov - jeg kan se der er et & for meget i den øverste input - efter Now()
Avatar billede rookie Nybegynder
19. november 1999 - 14:35 #5
Mange tak!

Det vil jeg prøve!

//rook//