Avatar billede ey Nybegynder
21. september 2006 - 21:37 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Hvilken bærbar skal jeg vælge

Jeg skal have mig en bærber til hjemmebrug. Jeg vil max giver 12-13.000 kr. incl. moms for den. Jeg har som min. følgende krav til den:

- Min. 17" skærm
- Dual core processor (gerne en meget hurtig en af slagsen)
- Lydssvag
- Godt grafikkort med særskilt ram
- Min 1 GB ram
- TV tuner
- Trådløst netværk
- Meget gerne bluetooth
- Skal kunne køre Vista når dette udkommer
- Skal kunne køre Media Center

Den skal kunne trække alle de nye spil, da jeg gerne vil game lidt på den ind i mellem. Desuden skal det være muligt at redigere film samt at se disse på den.

Hvis I ligeledes har nogle links til test af jeres forslag, så ville jeg blive meget glad!!

Jeg har selv været igang med at kigge på Zepto, bare irriterende at skærmen ikke er større... Hvad svarer en 15.4" til, er det = 15"??
Avatar billede niels_hansen Praktikant
21. september 2006 - 21:43 #1
en 15.4" svarer til 15.4" men dine ovenstående krav bliver svære at opfylde, jeg kan kun komme på ganske enkelt med indbygget tv tuner, en toshiba bla. og bærbare er ikke egnede til video redigering pga harddiskens lave RPM (men de fleste leveres med en 7200 rpm disk nu, så det vil kunne lade sig gøre)
Avatar billede ey Nybegynder
21. september 2006 - 21:57 #2
Det skal bare være sådan, at jeg kan køre signalet ud fra min bærbar og over i mit fjernsyn/DVD, så det er vel bare TV-out? Men hvad er TV-tuner så?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
21. september 2006 - 22:03 #3
det er bare tv out ;) (og det har faktisk alle) tv tuner er så du kan sætte antenne kabel i den, og se tv på computeren.
Avatar billede ey Nybegynder
21. september 2006 - 22:22 #4
OK, så er det bare TV-out vi snakker om. Nogle forslag???
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
21. september 2006 - 23:18 #5
Prøv at kigge på MSI notebooks - De har lanceret et par spændende modeller. Vurderet ud fra pris vs. specifikationer.
Avatar billede coderdk Praktikant
22. september 2006 - 00:31 #6
Hvad med den her: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=224179
Harddisken skal udskiftes med en 7200 RPM'er ;)
Avatar billede jacla Nybegynder
22. september 2006 - 01:04 #7
PT den bedste CPU er Dual core 2 processor.

Yder 40 % mere med 30% mindre strømforbrug.

www.laptopworld.dk kan du læse om test af bærbare Pc'er
Avatar billede hestensmund Nybegynder
22. september 2006 - 13:14 #8
"Yder 40 % mere med 30% mindre strømforbrug. "

Vrøvl
Avatar billede ey Nybegynder
24. september 2006 - 21:11 #9
Jeg synes ikke rigtig der er nogle af de forslag som i et kommet med der duer. En søgning på edbpriser.dk viser kun fire stk. MSI computere, som ikke er specielt prængende...
Avatar billede ey Nybegynder
24. september 2006 - 21:27 #10
OK, Asus'en ser helt ok ud. Nogle der kender nogle sider der har testet denne??
Avatar billede coderdk Praktikant
24. september 2006 - 21:33 #11
Avatar billede ey Nybegynder
29. september 2006 - 22:37 #12
Ok, jeg tror det bliver Asus'en. Men når jeg kigger på edbpriser.dk, så er det ikke det samme hardware der er i dem alle. Fx den fra Asus specialisten, der hedder CPU'en Yonah Core DUO T5600 1.86G...

Hvilken butik vil du anbefale mig at købe den i? Jeg har selv kigget lidt på laptop4u.dk, men prisen på edbpriser og deres egen side stemmer ikke overens...

Gider du lige tjekke efter en forhandler der sælger Asus'en med nøjagtig samme specifikationer som den på edbpriser har, eller måske med bedre specifikationer??
Avatar billede coderdk Praktikant
30. september 2006 - 00:19 #13
Den billigste af dem, computersalg (som ikke har den på lager) matcher specs:

http://notebooksalg.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=184324&gruppe=7

Intel Core 2 Duo T5600 1.86Ghz
2GB DDR2 SDRAM
120GB 5400RPM SATA 1,5Gbps HDD
17" 1440x900 skærm
ATI Mobility X1600 512MB grafik
Radio/TV tuner DVB-T (Digital TV) tuner
Integreret 1,3 Mpixel webcam
802.11b/a/g WiFi
Bluetooth
DVD+/-RW (+R Dual Layer)
Firewire
Video ud
Analog VGA ud
DVI ud
TV-antenne ind

Inkl. Windows XP Media Center Edition 2005

Det eneste der ikke er så godt er at harddisken er på 5400RPM, den kunne du godt skifte ud med en 7200RPM

Den ser godt nok vild ud til de penge :)
Avatar billede coderdk Praktikant
30. september 2006 - 00:27 #14
De andre skriver stadig T5600 så det *ER* en Core 2 Duo! Asusspecialisten skriver Yonah Core DUO - Det er helt klart forkert da T5600 er næste generation efter Yonah (Pentium M -> Yonah / Intel Core -> Intel Core 2)

Alle forhandlerne på listen matcher specs fra edbpriser...
Avatar billede coderdk Praktikant
30. september 2006 - 00:28 #15
Og så får du lige et svar, og så håber jeg at du bliver glad for den! :-D
Avatar billede ey Nybegynder
30. september 2006 - 10:06 #16
Og denne vil uden problemer kunne køre Windows Vista når dette kommer på gaden?
Avatar billede coderdk Praktikant
30. september 2006 - 12:50 #17
Det skulle jeg absolut mene at den kan!
Avatar billede ey Nybegynder
14. november 2006 - 19:32 #18
Ja, desværre har jeg nu erfaret gennem længere tid, at samtlige forhandlere bliver ved med at udsætte leveringen på denne computer, og der er statig pr. d.d. ukendt leveringstid. Jeg er ikke interesseret i at vente mere, så nogle der har andre forslag der minder om denne computer. Der behøves ikke at medføælge Medie Center, bare der er XP på og samtidig vil jeg meget gerne stadig have en DVI udgang!!
Avatar billede coderdk Praktikant
14. november 2006 - 20:43 #19
Avatar billede ey Nybegynder
14. november 2006 - 21:49 #20
Ja, men det skyldes udelukkende dårlig opdatering fra forhandlernes side. Det har der stået lige siden jeg bestilte, og jeg har været i kontakt med samtlige forhandlere der computeren, men alle har ukendt leveringstid.
Avatar billede ey Nybegynder
14. november 2006 - 21:59 #21
Hvad med den her, minder den ikke meget om den anden eller hvad?

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=251581

Jeg er dog lidt i tvivl om hvor godt grafikkortet er... Dog er der også DVI udgang.
Avatar billede ey Nybegynder
14. november 2006 - 22:01 #22
Men kan ikke rigtig finde nogle tests af ovenstående maskine...