Avatar billede crunch Nybegynder
16. maj 2001 - 22:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvorfor virker det ikke ?

hej. jeg forstår simpelt hen ikke at antallet af records altid bliver udskrevet som 1 på alle de steder hvor der står:
response.write antal

- i dbén ligge flere records af samme slags....

a = request.querystring(\"a\")
rs = \"SELECT r1, r2, r3, r4, r5, r6, r7, r8, r9 ,r10, r11, r12, r13, r14, r15, r16, r17, r18, r19 ,r20, r21, r22, r23, r24, r25, r26, r27, r28, r29, r30, r31, r32, r33, r34, r35, r36, r37, r38, r39 ,r40, r41, r42, r43, r44, r45, r46, r47, r48, r49 ,r50, r51, r52, r53, r54, r55, r56, r57, r58, r59 ,r60 FROM Browsere WHERE brugernavn = (\'\"&a&\"\')\"
set rs = conn.execute(rs)

If rs.bof and rs.eof then
repsonse.write \"ingenting oprettet\"

else

dim b(60)
  for i=1 to 60
  b(i) = rs(\"r\" & i)
next

  for i=60 to 2 step -1
    for j=i to 60
      if b(j-1)>b(j) then
        tmp=b(j-1):b(j-1)=b(j):b(j)=tmp
      end if
    next

hvor=\"\"
antal=0

  for i=1 to 60

          if hvor = \"none\" then
              response.write \"\"

  else
if b(i)<>hvor then
if hvor<>\"\" then %>
                </font></p>
              <font size=\"2\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\"><table width=\"90%\" border=\"0\">
                <tr>
                  <td width=\"80%\"><font size=\"2\" face=\"Arial, Helvetica, sans-serif\">
                    <a href=\"<%response.write hvor %>\" target=\"_blank\">
                    <%if (len(hvor)>60) THEN
response.write(Left(hvor,60))
else
response.write(hvor)
end if
%>
                    </a></font></td>
                  <td width=\"10%\">
                    <div align=\"right\"> <font size=\"2\" face=\"Arial, Helvetica, sans-serif\">
                      <%response.write antal%>
                      </font> </div>
                  </td>
                </tr>
              </table>

<%
end if

hvor=b(i)
antal=0
end if
antal=antal+1
    next
if hvor = \"none\" then
          response.write \"\"
    else

if hvor<>\"\" then %>
              <table width=\"90%\" border=\"0\">
                <tr>
                  <td width=\"80%\"><font size=\"2\" face=\"Arial, Helvetica, sans-serif\">
                    <a href=\"<%response.write hvor %>\" target=\"_blank\">

<%if (len(hvor)>60) THEN
response.write(Left(hvor,60))
else
response.write(hvor)
%>
                    </a></font></td>
                  <td width=\"10%\">
                    <div align=\"right\"> <font size=\"2\" face=\"Arial, Helvetica, sans-serif\">
<%
end if
response.write antal
%>
                      </font> </div>
                  </td>
                </tr>
              </table>
<%
end if
rs.close
end if
%>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. maj 2001 - 22:35 #1
fordi du sætter antal til 0 lige før du tæller den op?? Skal den ikke bare slettes??

...
hvor=b(i)
antal=0
end if
antal=antal+1
...
Avatar billede smurfen Nybegynder
16. maj 2001 - 22:38 #2
I øvrigt må den database være en gang sjusk? det ligner jo jerusalems ødelæggelse?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. maj 2001 - 22:44 #3
den diskussion har vi haft - hr. chrunch kan godt lide den. Endnu da
Avatar billede crunch Nybegynder
16. maj 2001 - 22:51 #4
jeg kigger lige på det. Mht. at ikke sætte
\'antal=0
- ud. ja - så får jeg nogle helt sindsyge tal..
kan ikke lige overskue hvor kæden hopper af,,

Avatar billede crunch Nybegynder
16. maj 2001 - 23:04 #5
mht. mit db design.
lad os antage at man havde 1500 brugere, der hver havde 50 værdier.

ville det så ikke være bedre at have

        værdi1 I værdi2 I værdi3 X 50 stk.
bruger1
bruger2
bruger3

- i stedet for

      bruger1 I bruger2 I bruger3 I X 1500 stk
værdi1
værdi2
værdi3
værdi4

eller hvad ?

jeg ved godt at det er noget kuk i forhold til søgning, men det giver vel, stadig den mest overskuelige db ?

Avatar billede crunch Nybegynder
16. maj 2001 - 23:17 #6
nå nu fandt jeg ud af hvorfor tallene var \"sindsyge\" det var fordi, variablen antal lige skulle nulstilles inden der taltes op igen.

nå men kan du ikke lige oprette et \"svar\" hvis du vil have point\'sne erik. ... !

[jeg vil dog stadig godt vide hvilken db i ville foretrække af de to beskrevne ?]
Avatar billede crunch Nybegynder
18. maj 2001 - 17:31 #7
nå men så lukker jeg spørgsmålet.