Avatar billede montesa Nybegynder
21. september 2006 - 14:31 Der er 4 kommentarer

Hjælp til at lave et javascript

Hejsa

Er der nogen som kan være behjælpelig med at lave et lille javascript?

1. Scriptet skal tages aktuelt url og tilføje: &type98 - og åbne det nye link i et nyt vindue.
2. window.print
Avatar billede olebole Juniormester
21. september 2006 - 15:14 #1
<ole>

Du kan skrive:

<script type="text/JavaScript">
function bla(a) {
    var url = a.href + "&type98",
    w = window.open(url, "win", "width=400,height=300");
}
</script>

<a href="bla.html?id=123" onclick="bla(this);return false">LINK</a>

- og så i 'bla.html':

<script type="text/JavaScript">
window.onload = function() {
    window.print();
}
</script>

/mvh
</bole>
Avatar billede montesa Nybegynder
21. september 2006 - 17:07 #2
tak for den hurtige respons...

Det skal ligge i et html-element på en typo3abc-template (PHP)(har ikke adgang til opdeling i <head> og <body>

Kan ikke lige gennemskue hvordan jeg skal strikke det sammmen her..
Avatar billede montesa Nybegynder
21. september 2006 - 22:48 #3
Nu har jeg siddet og kogt lidt på det...

Jeg har brug for at den tager udgangspunkt i den aktuelle url (vel noget location.href???) i den funktionen går på tværs af alle sider.

Hvordan får jeg flettet det ind?

Mvh. Trine
Avatar billede montesa Nybegynder
22. september 2006 - 11:15 #4
Hejsa

Jeg har nu fået skidte til at virke med et par små tilretninger...øvelse gør mester!

<script type="text/JavaScript">
function print_this_page(a) {
    var url = location.href + "&type=98",
    w = window.open(url, "win", "width=800,height=800");
}
</script>

<a href="" onclick="print_this_page(this);return false">| print |</a>

[Bole - smider du et svar? Jeg ville aldrig have klaret det uden din hjælp!]