Avatar billede bogidk Nybegynder
21. september 2006 - 14:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Download "formular"

Jeg skal lave en "input" eller "formular" i ASP, som skal gøre det muligt for brugerne, at hente forskellige kapitler af en brugermanual.

Er der nogen der har et færdigt script liggende, eller kan hjælpe mig på andr måder?

Der skal være 12 "Option value", da der er 12 kapitler. Når man "scroller" ned på f.eks. "kapitel 1", skal der være en knap der hedder "download" og så skal man kunne downloade ved at klikke på knappen.

Jeg er meget newbie hvad angår ASP og databaser, så I må gerne svare tilbage i et "forståeligt" sprog, hehe :-)

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede bogidk Nybegynder
21. september 2006 - 14:11 #1
Jeg har lavet en formular der kan bruges. Men ved ikke hvordan jeg kan få den til at downloade :-/

<form method="post" action="download.asp" class="input">
<select name="mySelect">
<option value="F.eks.pricelist.pdf" style="background-color: #D6D1C4">1<br>
<option value="2" style="background-color: #D6D1C4">2<br>
<option value="3" style="background-color: #D6D1C4">3<br>
<option value="4" style="background-color: #D6D1C4">4<br>
<option value="5" style="background-color: #D6D1C4">5<br>
<option value="6" style="background-color: #D6D1C4">6<br>
<option value="7" style="background-color: #D6D1C4">7<br>
<option value="8" style="background-color: #D6D1C4">8<br>
<option value="9" style="background-color: #D6D1C4">9<br>
</select>
<input type="submit" target=_blank name="download" value="Download">

</form></form>
Avatar billede ffsoft Praktikant
21. september 2006 - 14:17 #2
Du skal bre lave et link til hvert kapitel, det er ganske
ordinær HTML.

<a href="kapitel01.doc">Kapitel 1 </a>
Avatar billede ffsoft Praktikant
21. september 2006 - 14:21 #3
Hvis du vil lave det med dropdown box skal du over i noget javascript
eller have en knap til at submitte med.
Avatar billede bogidk Nybegynder
21. september 2006 - 14:24 #4
Når jeg gør det, downloader den ikke. Den siger at den ikke kan finde siden. Selve formularen ligger inde i en beskyttet mappe, ved ikke om det har noget at sige?

Jeg har lavet en lukket sektion med et simpelt "login" i ASP. Derinde skal det være muligt at downloade brugermanualer m.m.
Avatar billede bogidk Nybegynder
21. september 2006 - 14:25 #5
action="download.asp" - skal der ikke stå noget andet her? Den henviser jo til en side der hedder "download.asp, gør den ikke?