Avatar billede thorus Nybegynder
21. september 2006 - 11:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

problem med tegnet i mySQL

når jeg redigere en side via et testarea og submiter det ind i min db så gemmer den ikke information når jeg bruger tegnet  '

hvordan kan jeg rette det?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
21. september 2006 - 11:07 #1
Erstat alle ' i strengen med ''. Grunden er at ' bruges som string delimiter, så MySQL tror din streng slutter der.

Hvis du bruger PHP, kan du bruge mysql_real_escape_string på din streng for at få escapet alt det der kan skabe problemer med din SQL-sætning.
Avatar billede eaglehill Nybegynder
21. september 2006 - 11:15 #2
eller du kan indsætte en ekstra ' således :
str = str.Replace( "'", "''" );
eller noget tilsvarende afhængigt af dit programmeringssprog
Avatar billede thorus Nybegynder
21. september 2006 - 11:19 #3
perfekt har brugt mysql_real_escape_string
Avatar billede thorus Nybegynder
21. september 2006 - 11:19 #4
giver du et svar -> pidgeot
Avatar billede pidgeot Nybegynder
21. september 2006 - 13:10 #5
Værsgo :)