Avatar billede hejmanden Nybegynder
20. september 2006 - 20:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

hjælp til array

hej
jeg er ved at lave et simpelt galleri
jeg har denne kode:

var my_lv = new LoadVars();
my_lv.onLoad = function(success) {
if (success) {
    _root.billedurl = this.links.split("$");
    billed.contentPath = billedurl[0];
} else {
        trace("FEJl");
}
my_lv.load("billeder.htm");

min billeder.htm udskriver:
&links=images/hej.jpg$images/billed1.jpg$images/bjergtoppe.jpg$images/solnedgang.jpg$images/vinter.jpg$images/aakander.jpg

nu vil jeg gerne have så der også kan tilføjes kommentare til hver billede
jeg havde tænkt mig noget med:
&links=images/hej.jpg@billede1$images/billed1.jpg@billede2$images/bjergtoppe.jpg@billede3$images/solnedgang.jpg@billede4$images/vinter.jpg@billede5$images/aakander.jpg@billede6

Men jeg ved ikke hvordan jeg skal få den til at virke?

jeg har tænkt lidt på at hvis skriver noget med billedurl[billede0[1]]
så tager den oplysningen fra det første billede, og udskriver min kommentar
og med billedurl[billede0[0]] skulle den så gerne udskrivel urlen fra det første billede.

jeg ved ikke hvordan man kan gøre det? hvis det er muligt - hvis ikke er der så en anden løsning?
Avatar billede kragekjaer Praktikant
20. september 2006 - 20:25 #1
ja brug XML istedet
Avatar billede hejmanden Nybegynder
20. september 2006 - 20:26 #2
og det skal gerne være så man kan skifte billed navnet via en variable, altså så det kan gøres dynamisk, billedurl[billede0[0]] så man kan skrive det første "0" tal i en variabel så man kan skifte mellem billederne via en knap.
Avatar billede hejmanden Nybegynder
20. september 2006 - 20:28 #3
kan man få en guide til XML?
jeg havde planlagt at bruge php og mysql ind i det så det kan ændres via et cms system
Avatar billede eaglehill Nybegynder
20. september 2006 - 20:51 #4
Nå men så er det da bare med at komme igang :D
Lav dig en tabel hvor du har en nøgle/id, og et felt til filnavn og et andet til billednavnet.
F.eks.:
int billedId
varchar filNavn
varchar billedNavn
eller hvad du nu kan finde på at kalde det. Fordelen ved at bruge tabellen er jo netop at du let kan udvidde med nye felter. F.eks. en beskrivelse af billedet. Eller en dato for hvornår du har taget billedet. osv. osv.
Avatar billede tribalroots Nybegynder
20. september 2006 - 20:52 #5
Avatar billede hejmanden Nybegynder
20. september 2006 - 20:59 #6
Nu er jeg sprunget over til XML, jeg er frisk på at læse det af kende.
men hvordan sevan udskriver man det i flash ?
hvis jeg nu har
<CATALOG>
<CD>
<TITLE>Empire Burlesque</TITLE>
<ARTIST>Bob Dylan</ARTIST>
<COUNTRY>USA</COUNTRY>
<COMPANY>Columbia</COMPANY>
<PRICE>10.90</PRICE>
<YEAR>1985</YEAR>
</CD>
<CD>
<TITLE>Hide your heart</TITLE>
<ARTIST>Bonnie Tyler</ARTIST>
<COUNTRY>UK</COUNTRY>
<COMPANY>CBS Records</COMPANY>
<PRICE>9.90</PRICE>
<YEAR>1988</YEAR>
</CD>
</CATALOG>
hvordan udskriver jeg så de forskellige ting?
og hvordan kan jeg vide om det er artisten under den title jeg har valgt?
Jeg er komplet væk :d
Avatar billede hejmanden Nybegynder
20. september 2006 - 21:35 #7
Lukker
Avatar billede kragekjaer Praktikant
22. september 2006 - 14:02 #8
spade-opførsel
Avatar billede tribalroots Nybegynder
22. september 2006 - 15:44 #9
Helt enig! hejmanden, giv os en update, fandt du selv en løsning, eller brugte du kragekjaers. Skulle du ha brugt sidstnævnte fortjener han point!
Avatar billede hejmanden Nybegynder
22. september 2006 - 19:40 #10
jeg brugte kragekjaer, jeg opretter spg, så du kan få point :)
Avatar billede hejmanden Nybegynder
22. september 2006 - 19:41 #11
Avatar billede tribalroots Nybegynder
22. september 2006 - 20:19 #12
Good stuff! :D