Avatar billede simsen Mester
20. september 2006 - 19:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Undersider der linker til MasterPage

Hejsa

Jeg har en MasterPage, hvor jeg linker til billeder mm. i forskellige mapper.

Derudover, har jeg følgende opbygning:

HvemErjeg (mappe)
...HvemErJeg.aspx (fil)
Default.aspx (fil)
mpDefault.Master (fil)

Når jeg bruger MasterPage filen på Default.aspx - viser den korrekt alle billeder mm. Men når jeg forsøger at bruge MasterPage filen på filen HvemErJeg.aspx der ligger i mappen HvemErJeg viser den ingen billeder. Den fejler ikke - viser bare ikke billeder.

Hvordan kommer jeg udover at skulle lave en MasterPage fil til hver enkelt mappe jeg opretter?

Koden hvor jeg henter MasterPage filen på HvemErJeg.aspx er:
<%@ Page Language="C#" MasterPageFile="~/mpDefault.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="HvemErJeg.aspx.cs" Inherits="HvemErJeg_HvemErJeg" %>

mvh
simsen :-)
Avatar billede jps6kb Novice
20. september 2006 - 21:53 #1
Den sti du har angivet til billeder, hvad er den?
Avatar billede simsen Mester
20. september 2006 - 22:14 #2
Den er eksempelvis: <td background="Images/logo.gif">
Avatar billede jps6kb Novice
21. september 2006 - 08:00 #3
Okay. Problemet er, at den så tror billedet ligger i HvemErJeg/Images/logo.gif.

Du skal have den der tilde ~ på, på en eller anden måde. Jeg er lige på vej på arbejde. Skriver igen når jeg lander der.
Avatar billede simsen Mester
21. september 2006 - 11:14 #4
jps6kb

Jeg har løst problemet, ved at spørge i MasterPage filen, hvilken side jeg står på, og er det i HvemErJeg.aspx, laver jeg så property for url'en om til den korrekte sti.

Tak for din hjælp. Hvis du ved en bedre løsning (med eksempelvis tilde), så sig endelig til, og pointsene er dine, for min måde er jo lidt omstændig, når der kommer mange sider på :-)

if (this.Page.AppRelativeVirtualPath == "~HvemErJeg.aspx")
        {
            Image1.ImageUrl = "../Images/P9260221.JPG";
        }

mvh
simsen :-)
Avatar billede simsen Mester
22. september 2006 - 19:29 #5
lukker