Avatar billede anders159 Nybegynder
20. september 2006 - 13:23 Der er 1 løsning

Struktur af side med Menu og submenu

Hej Her lige et lidt kringlet problem.

Jeg beder jeg læse dette ordentlig i gennem før i svare;)

Har leget en del med at bygge en .NET side op. denne med en Main og en subMenu. Dette forgår i en masterpage

begge menuer er asp.menu komponenter og er kædet sammen med Sitemap filen......og det virker på mange måder fantastisk. men der er jo altid et men.

Når jeg vælger et punkt i min hovedMenu, bliver den godt nok makeret som selcted og viser så den side den skal, og submenuen til venstre blive initaliseret rigtigt.

Men når jeg så vælger et punkt i submenuen...kommer jeg igen rigtigt nok hen til den side jeg har bedt om..Men det menupunkt jeg valge i MainMenuen er nu ikke læbgere selected.

hånger vist sammen med måden asp.menu og sitemap arbejder sammen...Men det holder ikke 1 meter.

Er nu på sammen brudest ran og søger lidt hjælp til en rigtig og grundlæggende struktu.

Jeg har alle mine styles i CSS. S¨det jeg mangler er hvordan jeg får en side til at spille sammen.

Altså vælger er menupunkt i min MainMenu. dette bliver makretet som selected og jeg kommer til en side med undermenuer.

Nå jeg vælger min undermenuer, skla disse også vises som selected ligesom min selection i mainMenuen skal forblive til jeg vælger noget andet der.

har prøver med contplaceholder placeholder masterpages og hvad der eller er af fiksfakserier.

jeg har brug for en grundlæggende struktur, hvor jeg selv er i 100% kontrol..

er helt ny til webprogrammering og håber på et hurtigt svar
Avatar billede anders159 Nybegynder
17. oktober 2006 - 09:12 #1
...lukket