Avatar billede h8red Nybegynder
20. september 2006 - 11:00 Der er 1 løsning

Start program når der logges på Terminal Server

Hej

Jeg har en sbs2003 og en windows2003 som terminalserver på samme domæne.

Alle brugere er oprettet i AD på sbs2003 og tilføjet remote desktop users på Terminal serveren.

De logger alle fint på.

Før havde jeg i TSmanager på terminal serveren defineret indstillingen så alle der loggede på fik startet det samme program.

Nu er jeg imidlertidig nød til at differentiere mellem de brugere der logger på og de programmer de starter op automatisk.

Derfor slog jeg indsilllingen fra på TS og oprettetde istedet opstartsprogrammets parametre på den enkelte bruger under AD på sbs2003 under environment fanebladet.

Det virker også fint, men hvis jeg er nød til at slå det fra på en bruger for at rette en indstilling på deres fjernskrivebord så slår den det ikke fra ???

Ligemeget hvad jeg gør så vil den stadigvæk starte programmet op.
Den eneste måde hvorpå programmet holder op med at starte når brugeren logger på TS er hvis man i TSmanageren sætter prik i at brugeren ikke kan starte noget program.

Dette er ikke helt hensigstsmæssigt da det jo gælder for alle brugere og jeg havde bare brug for at det ikke galt for netop én i en kort periode...

Hvad har jeg misset her ?
Avatar billede h8red Nybegynder
20. september 2006 - 15:54 #1
Er fikset