Avatar billede glonda Nybegynder
20. september 2006 - 10:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp variablerne driller

Jeg har uploade script hvor den laver noget møg den indsætte . før billedet. jeg har fundet mig fremtil fejlen. Men jeg aner ikke hvordan den skal ændres

her er noget af scriptet:

function skaler_jpg ($img,$w,$h) {

        $thumbnail = imagecreatetruecolor ($w, $h);
        $billede = imagecreatefromjpeg ($img);
        $billedestr = getimagesize ($img);

        imagecopyresized ($thumbnail, $billede, 0, 0, 0, 0, $w, $h, $billedestr[0], $billedestr[1]);
                imagejpeg($thumbnail, $img);
        }

  if (isset($_POST["submit"])){

        $mappe="../../pictures/";
        $mappe2="../../pictures/thumb/";
for($key=0; $key<count($_FILES[billedefil][name]); $key++){
$steen= getimagesize($_FILES[billedefil][tmp_name][$key]);
if($steen[2]==2){
if ($steen[0]> $steen[1] ){
echo "billedet er bredt!";
$w=160;
$h=120;
} elseif($steen[0]< $steen[1] ) {
$w=120;
$h=160;
echo "billedet er højt!";
}elseif($steen[0]==$steen[1] ){
$w=120;
$h=120;

echo "Billedet er kvardratisk";
}

            $billedenavn = time() . $_FILES[billedefil][name][$key];
            $thumbname = "thumb_" . $billedenavn;
            copy($_FILES["billedefil"]["tmp_name"][$key], $mappe.$billedenavn);
            copy($_FILES["billedefil"]["tmp_name"][$key], $mappe2.$thumbname);

                    $fil_at_skalere = $mappe.$mappe2.$thumbname;
                    skaler_jpg($fil_at_skalere, $w,$h);

                    //indsæt i databasen
                    $navn=$_POST['name'][$key];
                    echo $navn;
                    include('../../connections/connection.php');
                    mysql_query("INSERT INTO gallery (name, thumb,stithumb,billede,stibillede)
                    VALUES('$navn','$thumbname','$mappe2.$thumbname','$billedenavn','$mappe.$billedenavn')")or die(mysql_error());

Problemet er når jeg indsætter i databasen = '$mappe2.$thumbname' så laver den . imellem men de skal sidde sammen da $mappe2 er stien og $thumbname er selve billedenavnet.jpg

men de bliver sat længere oppe i koden, hvad gør jeg? .:

$thumbname = "thumb_" . $billedenavn;
            copy($_FILES["billedefil"]["tmp_name"][$key], $mappe.$billedenavn);
Avatar billede nikksen Nybegynder
20. september 2006 - 12:21 #1
har du prøvet at indsætte dem i databasen ud punktum imellem? Altså som:

VALUES('$navn','$thumbname','$mappe2$thumbname','$billedenavn','$mappe$billedenavn')")or die(mysql_error());

Er ikke nogen haj, men det er et bud. :)
Avatar billede nikksen Nybegynder
20. september 2006 - 12:25 #2
eller måske endnu bedre. Indsæt det her inden "//indsæt i databasen":

$thumbsti = $mappe2$thumbname;
$billedestil = $mappe$billedenavn;

Og så:

VALUES('$navn','$thumbname','$thumbsti','$billedenavn','$billedesti')")or die(mysql_error());
Avatar billede glonda Nybegynder
20. september 2006 - 12:37 #3
så kan den ikke finde udaf det den sætter intet ind
Avatar billede glonda Nybegynder
20. september 2006 - 12:38 #4
det er her problemet ligger.

copy($_FILES["billedefil"]["tmp_name"][$key], $mappe.$billedenavn);
            copy($_FILES["billedefil"]["tmp_name"][$key], $mappe2.$thumbname);

det skal sættes sammen på en anden måde : $mappe.$billedenavn for den del skal jeg bruge i values..

øv jeg aner bare ikke hvordan
Avatar billede nikksen Nybegynder
20. september 2006 - 12:41 #5
prøv med:

copy($_FILES["billedefil"]["tmp_name"][$key], $mappe . $billedenavn);
            copy($_FILES["billedefil"]["tmp_name"][$key], $mappe2 . $thumbname);

bare et skud et tågen, men forsøget værd..
Avatar billede glonda Nybegynder
20. september 2006 - 13:05 #6
den er lige glad med alt måske er det ikke der problemet er alligevel eller ved jeg ikke hvor det . skulle komme fra
Avatar billede nikksen Nybegynder
20. september 2006 - 18:27 #7
nej, jeg tror stadig problemet ligger i din mysql-query.. så længe du indsætter de variabler separeret med et punktum vil det punktum altså også komme ind i databasen.
Avatar billede glonda Nybegynder
20. september 2006 - 20:33 #8
ja måske, kender du så ikke en anden løsning?
Avatar billede glonda Nybegynder
16. marts 2008 - 17:54 #9
gammel - lukket